شروع تزریق کووپارس به 120 نفر از فردا

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، دکتر سعید کلانتری محقق اصلی پروژه واکسن کووپارس (مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی) امروز 18 اسفندماه 99 در سایت کارآزمایی بالینی کووپارس در محل بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) با تشریح نتایج اولیه تزریق واکسن به 13 پیش قراول گفت: این تزریق هفته گذشته به 13 نفر شامل 10 مرد و 3 زن انجام شد و تا به امروز هیچ نوع واکنش نامطلوبی در این پیش قراولان دیده نشده است. به جز درد مختصر در محل تزریق هیچ عارضه ای گزارش نشده است.

شروع تزریق کووپارس به 120 نفر از فردا

وی اضافه کرد: برای ارزیابی اثربخشی واکسن احتیاج به زمان بیشتری داریم و اکنون مرحله دوم فاز اول با تزریق به 120 نفر از فردا شروع می گردد.

محقق اصلی پروژه کووپارس توضیح داد: در مرحله دوم فاز اول به 120 نفر در چهار گروه واکسن تزریق خواهد شد که یک گروه دارونما، یک گروه دوز 5، یک گروه دوز 10 و یک گروه دوز 20 میلی گرم دریافت می نمایند. این پروژه تحقیقاتی کاملاً دو سو کور است و نه داوطلبان و نه محققان از نوع دریافت اطلاعی ندارند.

کلانتری اظهار داشت: پیش بینی می کنیم مرحله دوم فاز اول تا اردیبهشت ماه به سرانجام برسد.

وی با ارائه درخواستی از تمامی افرادی که تمایل دارند در کارآزمایی واکسن کووپارس شرکت نمایند، اضافه کرد: افرادی که در نزدیکی سایت کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس و در محله ستارخان زندگی می نمایند می توانند با مراجعه به سایت کارآزمایی بالینی کووپارس درخواست خود را برای داوطلب شدن این واکسن ارائه نمایند. ما برای کارآزمایی بالینی واکسن احتیاج به داوطلبان 18 تا 55 سال سالم داریم و هر فرد واجد شرایطی می تواند وارد این مطالعه گردد. ورود به مطالعه اختیاری است و هر زمان که علاقه ای به ادامه نداشته باشد، می تواند از مطالعه خارج گردد و تعهدی برای فرد ایجاد نمی کند.

محقق اصلی پروژه کووپارس درباره آنتی بادی و ایمنی زایی واکسن کووپارس گفت: هنوز برای آنالیز ایمنی زایی و آنتی بادی زود است.

کلانتری ادامه داد: پس از اینکه اردیبهشت ماه فاز اول به سرانجام رسید و اطلاعات و مستندات پروژه واکسن کووپارس به مراجع مربوطه از جمله سازمان غذا و دارو ارائه شد و توانستیم مجوز فاز دوم را دریافت کنیم، فاز دوم با 500 نفر در سال آینده شروع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2583

به "شروع تزریق کووپارس به 120 نفر از فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تزریق کووپارس به 120 نفر از فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید