آهنگساز برنده اسکار درگذشت

به گزارش هدا بلاگ، آل کاشا آهنگسازی که سابقه دریافت جایزه اسکار را در کارنامه دارد، در سن 83 سالگی در گذشت.

آهنگساز برنده اسکار درگذشت

به گزارشبه نقل از ورایتی، آل کاشا آهنگسازوترانه سرایی که در دهه 1970 میلادی پیروز به کسب جایزه آموزشگاه اسکار برای دو فیلم ماجرای پوزیدون محصول سال 1972 و همینطور آسمانخراش جهنمی محصول 1974 بود، در سن 83 سالگی در لس آنجلس جان خود را از دست داد البته هنوز علت مرگ او اعلام نشده است.

کاشا به عنوان تیم آهنگسازی به همراه جوئل هرشهورن، دوبار نامزد جوایز تونی و چهار بار نامزد جوایز گلدن گلوب شده ویک بار هم جایزه برگزیده مخاطبان را دریافت نموده است. این زوج چندین جوایز دیگر را در کارنامه هنری خود ثبت نموده است.

آهنگ صبح فردا در سال 1972 از فیلم سینمایی ماجرای پوزیدون هنوز هم یکی از موسیقی های مشهور سینماست. نسخه دیگری از این موسیقی که توسط مورین مک گورن نواخته شد رتبه نخست صد اثر محبوب را در اختیار داشت.

نامزدی های دیگر کاشا در اسکار به محصول 1977 دیزنی به نام اژد های پیت باز می گردد که با هرشهورن همکاری کردند. هر دوی آن ها با این اثر توانستند در بخش بهترین موسیقی متن و همچنین بهترین ترانه، نامزد اسکار شوند. هرشهورن در سال 2005 جان خود را از دست داده است.

کاشا سابقه نویسندگی نیز داشته و در مجموع سه کتاب را نوشته است. گفته می گردد او روی چهارمین کتاب خود در زمینه موسیقی کار نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1564

به "آهنگساز برنده اسکار درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آهنگساز برنده اسکار درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید