اطلاعیه جدید برای بیمه خودرو، خرید الحاقیه الزامی است؟

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، با توجه به افزایش قیمت خودرو، اخیرا بیمه مرکزی طی اطلاعیه ای به دارندگان بیمه بدنه خودرو پیشنهاد نموده که با مراجعه به شرکت های بیمه، سرمایه مورد بیمه خود را افزایش دهند تا در هنگام بروز خسارت با مشکل روبرو نشوند.

اطلاعیه جدید برای بیمه خودرو، خرید الحاقیه الزامی است؟

علت این پیشنهاد اعمال ماده 10 قانون بیمه است. براساس این ماده در صورتی که اقتصادی به کمتر از قیمت واقعی بیمه شده باشد، بیمه گر به تناسب مبلغی که بیمه نموده مسئول خسارت خواهد بود.

البته بیمه مرکزی تاکید نموده که اجباری برای افزایش سرمایه وجود ندارد و این تنها یک پیشنهاد از سمت این سازمان است. زیرا بیمه گذاری که نسبت به خرید بیمه بدنه براساس قیمت واقعی وسیله نقلیه خود اقدام نموده و مرتکب هیچ تقلب و رفتارخلاف قانونی هم نشد، هیچ تکلیف قانونی ندارد که براثر هربار افزایش قیمت، نسبت به خرید الحاقیه اقدام کند و به لحاظ قانونی شرکت بیمه مکلف است تا سقف بیمه نامه،خسارت وارده را جبران کند.

البته بعضی از نمایندگی های شرکت های بیمه ای دریافت الحاقیه را اجباری دانستند اما بیمه مرکزی این اجبار را مردود اعلام نموده است.

اخبار مرتبط را در صفحه بانک و بیمه خبرنگاران بخوانید.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1680

به "اطلاعیه جدید برای بیمه خودرو، خرید الحاقیه الزامی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعیه جدید برای بیمه خودرو، خرید الحاقیه الزامی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید