افول محسوس لژیونرهای ایرانی در سطح اول فوتبال باشگاهی دنیا

به گزارش هدا بلاگ، لژیونرهای ایران همچون گذشته در سطح اول فوتبال باشگاهی دنیا صندلی مناسبی ندارند و سیر نزولی عملکردشان محسوس است.

افول محسوس لژیونرهای ایرانی در سطح اول فوتبال باشگاهی دنیا

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، بحث حضور فوتبالیست های ایران در لیگ های کشورهای دیگر همیشه دارای جذابیت زیادی برای علاقه مندان به فوتبال بوده است. در سال های نه چندان دور لژیونرهای ایران سابقه بازی در پنج لیگ معتبر فوتبال دنیا که شامل کشورهای انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و فرانسه می گردد را در کارنامه خود ثبت نموده بودند ولی در حال حاضر از ملی پوشان فوتبال ایران به تعداد انگشتان یک دست هم اثری دیده نمی گردد.

با نگاهی به کارنامه لژیونرهای فوتبال ایران به اسامی زیادی برمی خوریم که پیروز به حضور در برترین لیگ های فوتبال دنیا بودند که اسامی تعددی از آن ها به توضیح زیر است:

علی دایی: آرمینیا بیله فلد، بایرن مونیخ، هرتابرلین

علی کریمی: بایرن مونیخ، شالکه

مهدی مهدوی کیا: بوخوم، هامبورگ، اینتراخت فرانکفورت

وحید هاشمیان: بوخوم، بایرن مونیخ، هانوفر

آندرانیک تیموریان: بولتون، فولام، بارنزلی

جواد نکونام: اوساسونا

کریم باقری: آرمینیا بیله فلد، چارلتون

مسعود شجاعی: اوساسونا، لاس پالماس

خداداد عزیزی: کلن

رحمان رضایی: پروجیا، مسینا، لیورنو

علی سامره: پروجیا

البته نفراتی مانند سیروس دین محمدی، علیرضا منصوریان، رسول خطیبی، مهدی پاشازاده، علی موسوی، سرژیک تیموریان و ... بازیکنانی بودند که پیروز به حضور در باشگاه های حاضر در لیگ های معتبر فوتبال دنیا شدند اما به آن ها فرصت بازی نرسید و بیشتر در تیم های دوم این باشگاه ها به میدان می رفتند.

در حال حاضر از فوتبال ملی ایران تنها علیرضا دنیابخش در تیم برایتون انگلیس است و سامان قدوس هم در تیم آمیان فرانسه حضور دارد. ضمن اینکه اشکان دژآگه نیز در تیم های هرتابرلین و وولفسبورگ آلمان و فولام انگلیس بازی نموده ولی در حال حاضر بازیکن تیم تراکتور است. افت فوتبال ایران در مورد بحث لژیونرها مشهود است و بازیکنانی که بتوانند در بالاترین سطح باشگاهی فوتبال دنیا بازی نمایند بسیار کم هستند.

چهره هایی چون سردار آزمون، مهدی طارمی، سعید عزت اللهی، امید ابراهیمی، کریم انصاری فرد، کاوه رضایی، اللهیار صیادمنش، مرتضی پورعلی گنجی، علی قلی زاده و ... بازیکنان ملی پوشی هستند که در لیگ های خارجی بازی می نمایند اما هیچ کدام از آن ها هنوز نتوانسته اند جایی در یکی از پنج لیگ معتبر فوتبال دنیا برای خود دست وپا نمایند.

این موضوع را نباید انکار کرد که چرخه استعدادیابی در فوتبال ایران معیوب است و با فقدان نفراتی روبرو هستیم که نتوانسته اند همگام با فوتبال روز دنیا پیشرفت نمایند. در حال حاضر از کشورهای ژاپن و کره جنوبی بازیکنان بیشتری نسبت به ایران در لیگ های مطرح دنیا توپ می زنند و از بازیکنان اصلی تیمشان هستند.

تا زمانی که مسئله استعدادیابی در فوتبال ایران به شکل اصولی انجام نگردد شاهد افت بیشتری در زمینه فراوری لژیونرهایی که لیاقت حضور در لیگ های مطرح دنیای را داشته باشند با مشکل اساسی روبرو هستیم و بیش از گذشته درجا می زنیم. فراموش نکنیم که علیرضا دنیابخش در خطر خروج از لیگ برتر انگلیس واقع شده است و سامان قدوس هم با سقوط آمیان به لیگ دو فرانسه باید امیدوار باشد که در سطح اول باشگاهی فوتبال دنیا باقی بماند. بحث حضور سردار آزمون در یکی از باشگاه های ایتالیا، اسپانیا و انگلیس نیز پروپاگاندای خبری است و پیشنهاد رسمی به باشگاه زنیت سن پترزبورگ روسیه نشده است.

4048/

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 854

به "افول محسوس لژیونرهای ایرانی در سطح اول فوتبال باشگاهی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افول محسوس لژیونرهای ایرانی در سطح اول فوتبال باشگاهی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید