اگر گردشگران اصفهان فقط 10 درصد بیشتر شوند؟!

به گزارش هدا بلاگ، عضو جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی با اشاره به کمبود هتل برای اقامت گردشگران خارجی در شهر اصفهان گفت: اگر تعداد گردشگران خارجی در اصفهان فقط 10 درصد بیشتر گردد، دیگر برای آن ها نمی توان جای خواب پیدا کرد.

اگر گردشگران اصفهان فقط 10 درصد بیشتر شوند؟!

اگر علاقمند به سفر با بهترین مبلغ تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

عباس پیرمرادیان به خبرنگاران، گفت: تا به امروز هشدارهای زیادی درباره ضعف زیرساخت گردشگری و کمبود هتل مطرح شده بود، اما به عنوان راهنمای تور با 20 سال تجربه، اولین بار بود که از نزدیک با این مساله دست به گریبان شدم. چهارشنبه شبِ گذشته در اصفهان یک گروه 26 نفره از گردشگران آلمانی را همراهی می کردم، ما برای اقامت به 19 اتاق در یک هتل احتیاج داشتیم، اما ظرفیت همه هتل ها تکمیل بود. مجری این تور از قبل پیروز شده بود در یک هتل 4 ستاره، 17 اتاق رزرو کند، اما برای باقی گردشگران این گروه، اتاق خالی پیدا نکرد. آژانس مجبور شد در هتل دیگری برای آن ها اتاق رزرو کند و من برای اولین بار بعد از 20 سال، مجبور شدم مسافرانی را از گروه جدا و چمدان به دست راهی هتل دیگری کنم.

وی اضافه کرد: آن گردشگران که نارضایتی خاصی نداشتند، چون به هر حال شرایط مدیریت شد، بحث ما هم فعلا رضایت گردشگر نیست، بلکه مساله آن است گردشگر در اصفهان هتل ندارد.

این راهنمای تور با بیان این که آن شب ظرفیت تمام هتل های چهار و پنج ستاره اصفهان تکمیل بود و جای خالی پیدا نمی شد، گفت: اگر ما سال جاری فقط 10 درصد بیشتر گردشگر می پذیرفتیم، واقعا جایی برای اقامت آن ها نداشتیم.

وی ادامه داد: این یک هشدار است، برای آن که کمبود زیرساخت، ما را به شرایط کشوری مثل میانمار دچار نکند که به خاطر کمبود و گرانی خدمات، گردشگران آن را پس زدند.

پیرمرادیان اظهار کرد: هرچند تا به حال اخطار و هشدار درباره کمبود هتل زیاد داده شده، اما ناقوس خطر دیگر به صدا درآمده است. اگر در فصل بعدی تعداد گردشگران خارجی نه تنها در شهر اصفهان، بلکه در سراسر ایران فقط کمی بیشتر گردد، به هیچ وجه جای استاندارد برای اقامت آن ها نمی توان پیدا کرد. این یک خطر جدی است که گردشگری کشور را تهدید می نماید.

نزدیک به دو سال است که فعالان صنعت گردشگری درباره کمبود فضای اقامتی در شهر گردشگرپذیر اصفهان هشدار می دهند، دقیقا از زمانی که گردشگران خارجی تحت تاثیر تغییر سیاست های دنیا نسبت به ایران، با اعتماد بیشتری راه سفر به این کشور را پیش گرفته اند، اما به نظر می رسد شرایط به کندی درحال تغیر است.

مسعود سلطانی فر، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که به تازگی برای وزارت ورزش و جوانان از سوی رییس دولت پیشنهاد شده، مدت ها است درباره سیاستی سخن می گوید که طبق آن تا 10 سال آینده تعداد هتل های چهار و پنج ستاره ایران به 400 واحد خواهد رسید.

سعید شیرکوند، معاون سرمایه گذاری این سازمان نیز چندی پیش اعلام نمود که درحال حاضر 175 هتل چهار و پنج ستاره با پیشرفت فیزیکی 20 تا 80 درصد درحال ساخت است که تا انتها سال 1396، 65 واحد آن به چرخه خدمات اقامتی کشور اضافه خواهد شد.

اواسط مهرماه نیز همایشی با دعوت از سرمایه گذاران، هتل سازان و شرکت های ساختمانی خارجی در تهران برگزار گردید تا نهضت هتل سازی با مشارکت خارجی ها اتفاق افتد. مقامات ایرانی نیز در این همایش به شفاف سازی قوانین سرمایه گذاری در ایران پرداختند تا ابهامات موجود را رفع نمایند، با این حال به نظر می رسد سرعت ورود گردشگران خارجی به ایران خیلی بیشتر از فرایند هتل سازی در کشورمان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 187

به "اگر گردشگران اصفهان فقط 10 درصد بیشتر شوند؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر گردشگران اصفهان فقط 10 درصد بیشتر شوند؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید