برج های طبل و ناقوس در پکن

به گزارش هدا بلاگ، برج طبل و برج ناقوس پکن | Beijing Bell and Drum Towers

چین پر است از جاذبه های تاریخی جالب و دیدنی که هر کدام داستان های بسیار جالبی برای خود دارند. هر کدام از این جاذبه ها نیز به دوره ای خاص باز می گردند. یکی از همین دیدنی های جذاب و دیدنی، برج طبل و برج ناقوس پکن است. این دو برج در واقع برای این ساخته شده بوده اند که کارمندان دولتی دربار چین برای ثبت زمان و اوقات رسمی از آن استفاده کنند. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر درباره برج طبل و برج ناقوس پکن که یکی از از جاذبه های تاریخی موجود در چین است را بهتر بشناسیم.

برج های طبل و ناقوس در پکن

همه چیز درباره جاذبه های تاریخی برج طبل و برج ناقوس پکن

در ابتدای این متن باید بگوییم که برج طبل و برج ناقوس پکن نامی است که انگلیسی زبانان و کسانی که برای اولین بار وارد جامعه چینی شدند برای این ساختمان ها انتخاب کردند و اسم اصلی این ساختمان ها که امروزه یکی از جاذبه های تاریخی موجود در چین هستند، گولو و ژانگلو (Gulou and Zhonglou) است. در ضمنً قبل از هر توضیحی باید این نکته را بدایند که برج طبل و برج ناقوس پکن اصلا دو ساختمان چسبیده به هم نیستند.

این ساختمان ها در قسمت انتهایی و شمالی شهر پکن قرار گرفته اند و از لحاظ تقسیمات شهری در خیابان دیانمن (Dianmen) قرار گرفته اند. زمانی که چینی ها این ساختمان را در زمان سلسله یوان می ساختند هرگز به این فکر نمی کردند که از این برج بعدها به عنوان یک جاذبه توریستی بازدید شود زیرا در طول دو دوره حکومتی خاندان یوان و همچنین خاندان مینگ، کارکنان دولتی دربار چین از این دو ساختمان برای اعلام و همچنین ثبت اوقات رسمی و زمانی استفاده می کردند. tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

درباره ساخت برج طبل و برج ناقوس باید بگوییم که این دو برج هر دو و به صورت هم زمان در سال 1272 میلادی ساخته شدند و با این احتساب نزدیک به 9 قرن از ساخت آن این برج که امروزه تبدیل به یکی از جاذبه های تاریخی موجود در چین شده اند، می گذرد. از زمانی که این دو برج ساخته شده است، تا به حال چندین بار دچار حادثه شده اند که از بین آن ها به وقوع چند سانحه آتش سوزی در طی این قرن ها می توان اشاره کرد. در طول این سال ها این دو برج تاریخی تنها 2 بار مورد بازسازی و بازسازی قرار گرفته اند و از این نظر می توان گفت که این برج ها دارای کمترین تغییرات در طول قرن ها شده اند. در ضمنً ادتان نرود که از برج طبل و برج ناقوس پکن در یک روز بازدید نمایید و هیچ کدام را از دست ندهید. در ادامه بیایید تا این دو جاذبه تاریخی را به صورت مجزا از یکدیگر بررسی نماییم.

برج طبل، یکی از جاذبه های تاریخی موجود در چین | Bell Tower

برج طبل و یا به اصطلاح چینی ها، Gulou (鼓楼) اولین برجی است که از بین این دو ساختمان تاریخی و مرتبط به هم می خواهیم به شما معرفی نماییم. از لحاظ تاریخی، برج طبل در دوره سلطنت و پادشاهی خاندان چینی کوبلای خان ها ساخته و افتتاح گشته است. از برج طبل از بین برج طبل و برج ناقوس در پکن برای روزگاران بسیار طولانی تنها مرجع زمان و نگهداری و اعلام آن نه تنها در پکن و بلکه در چین بوده است.

در این ساختمان تاریخی و در زمانی که استفاده ای به غیر از یک جاذبه تاریخی داشت، طبل های بسیاری به اضافه ساعت های آبی مخصوصی در آن نصب شده بود تا با استفاده از آن ها خروجی یک ساعت ساده امروزی را اعلام نمایند! بله، درست حدس زدید؛ در چین با استفاده از ساعت های آبی که ساختار مخصوص به خود را داشتند، ساعت را پیدا می کردند و با استفاده از طبل ها، ساعات روز را اعلام می کردند. برای هر 24 ساعت شبانه روز در این برج یک طبل مخصوص قرار داشت که البته در طول قرن ها و حوادث مختلف، 23 تا از این طبل ها از بین رفته و تنها 1 طبل در این ساختمان در حال حاضر قرار گرفته است.

اعلام ساعت در این برج به این صورت بوده است که ساعات را بر اساس یک قاعده تعیین اعلام م یکرده اند؛ کوبیدن به طبل ها آن هم 18 بار آرام و 18 بار سریع. بنای تاریخی برج طبل در چین در واقع یک ساختمان 2 طبقه است که اسکلت بندی چوبی بر روی زیزبنایی آجری را دارا می باشد. ارتفاع این ساختمان نزدیک به 47 متر و زیربنای آن تنها 4 متر است.

این ساختمان از لحاظ کاربری امروزه خالی نیست و در آن فعالیت هایی در راستای ترویج هنر در چین صورت می گیرد. در واقع طبقه اول آن متعلق به یک کمیته هنری و طبقه دوم آن نمایشگاهی مرتبط با ساختمان برج طبل است. اگر بلیت سفر به چین را خریداری کردید و امور سفرتان به گونه ای بود که هواپیمای شما در پکن به زمین بنشیند، پیشنهاد می کنیم که در برنامه های سفر خود حتما به این جاذبه سر بزنید و مخصوصا از تنها طبل باقی مانده در این ساختمان دیدن کنید و برای دین پکن از زاویه ای متفاوت به طبقه آخر برج بروید و از منظره این شهر از آن بالا لذت ببرید.

برج ناقوس، از جاذبه های تاریخی موجود در چین | Drum Tower

برج ناقوس یکی از دیگر دوقلوهای برج طبل و برج ناقوس در پکن است که به اصطلاح چینی ها، Zhonglou (钟楼) گفته می شود. برج ناقوس با این که به صورت مماس در کنار برج طبل قرار نگرفته اما فاصله آن با این برج تنها 100 متر است. البته برج ناقوس یک مجموعه مجزا نیست و به عنوان بخشی از ساختمان نینگ ساخته شده بوده است.

بر خلاف برج طبل، برج ناقوس بعد از این که ساخته شد برای مدتی بعد به صورت کامل خراب شد و بعد از مدت ها و در زمان حکومت پادشاهی دیگر به نام یانگ، دستور بازسازی و ساخت دورباره آن صادر شد و البته باز هم طولی نکشید که برج ناقوس به سرنوشت قبلی خود دچار شد و تخریب شد. پس از این ساخت و تخریب های سریالی این ساختمان، با دستور مستقیم امپراطور وقت چین این ساختمان بعد از 2 سال کاملا مجدد ساخته و بازسازی شد.

مصالح به کار برده شده در ساخت این برج همچون برج طبل از چوب و آجر است و همچنین به رسم شیوه ساختمان سازی چینی ها، این ساختمان هم 2 طبقه است. عرض این ساختمان تاریخی 6 هزار متر و ارتفاعش نزدیک به 48 متر است. حال که چرا این ساختمان به برج ناقوس معروف شده است به این خاطر است که ناقوس بسیار بزرگی از جنس مس در این ساختمان موجود است که به خاطر قدمت و بزرگیش به عنوان ارباب و بزرگ ناقوس های کهن در چین معروف شده است. البته از لحاظ بزرگی آن چنان هم عجیب نیست که به این ناقوس چنین لقبی را داده اند زیرا، نزدیک به 65 تن وزن و 7 متر ارتفاع دارد.

یادتان باشد که برای بازدید از برج طبل و برج ناقوس در پکن که از جاذبه های تاریخی موجود در چین هستند، حتما باید هزینه ورودی را به صورت جداگانه پرداخت نمایید.

آدرس: W9RW+79 Dongcheng, Beijing, China

منبع: travelchinaguide.com

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: الی گشت
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 495

به "برج های طبل و ناقوس در پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج های طبل و ناقوس در پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید