بوستان باغ ایرانی ؛ سروستانی با معماری سنتی

به گزارش هدا بلاگ، بیش از دو هکتار از فضای باغ ایرانی را فضای سبز پوشانده و محل های عبور طوری طراحی شده که افراد کم توان نیز بتوانند از آن جا عبور نمایند.

بوستان باغ ایرانی ؛ سروستانی با معماری سنتی

جهت دریافت خدمات بازسازی آشپزخانه کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

باغ ایرانی ده ونک با مساحت 3400 مترمربع، در سال 1391 به عنوان اولین باغ ایرانی نوین، در بخشی از باغ بزرگ مستوفی الممالک ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم ، در ساختار باغ ایرانی ده ونک مجموعه ای از این اِلمان ها به کار رفته است که از آن جمله وجود حوض های متعدد و فواره ها، وجود سردرهای طاقی شکل در ورودی ها و استفاده از گل ها و گیاهان مختص به اقلیم ایرانی است؛ ضمن این که وجود ردیف های کاج ایرانی و سرو سیمین نیز از این دست نشانه ها است.

بیش از دو هکتار از فضای باغ ایرانی را فضای سبز پوشانده و محل های عبور طوری طراحی شده که افراد کم توان نیز بتوانند از آن جا عبور نمایند. در صورتی که با بچه ها به این باغ می آیید، دقت کنید که حوض ها و آب راه ها، حفاظی ندارند و باید مراقب بچه ها باشید. راه های اصلی باغ ایرانی با درختان سرو به زیبایی آراسته شده و به همین سبب به نام هایچنارستان یا سروستان نیز شناخته می شوند.

مهندس علی مهتاری مختاری، دهه ها پیش این باغ را طراحی نموده و امروز باغ به نام ایشان نام گذاری شده است. این باغ؛ بخش های مختلفی دارد که از آن جمله می توان به زمین بازی بچه ها و وسایل تندرستی اشاره نمود. همچنین زمین ورزش که برای فعالیت های ورزشی خانواده ها درنظر گرفته شده است، در نزدیکی ورودی غربی دیده می گردد.

آلاچیق های متعدد و سکوهای نشستن که در جای جای باغ ایرانی تعبیه شده، این مکان را تبدیل به پاتوق خانواده ها نموده است. مثل همه بوستان های تهران روی آلاچیق ها می توانید فرش و یا زیراندازی پهن نموده و از محیط آن لذّت ببرید. امکانات رفاهی دیگری نیز در پارک برای استفاده رایگان گردشگران در دسترس است.

دسترسی به باغ ایرانی

برای رسیدن به بوستان باغ ایرانی ابتدا به میدان ونک بروید و از سمت شمال وارد خیابان ولیعصر شوید. پس از کمی پیاده روی در سمت چپ به خیابان خدامی می رسید؛ پایانه تاکسی ده ونک در اول خیابان خدامی قرار گرفته است؛ کافی است به راننده بگویید باغ ایرانی پیاده می شوید، که شما را در خیابان صابری پیاده می نماید و از آن جا تا ورودی جنوبی و اصلی باغ ایرانی فقط 5 دقیقه پیاده روی پیش رو دارید.

برای خواندن مطالب بیشتر در خصوص معماری های خاص و گردشگری از خبرنگاران ،جامع ترین مجله ملکی ایران، دیدن کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 165

به "بوستان باغ ایرانی ؛ سروستانی با معماری سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوستان باغ ایرانی ؛ سروستانی با معماری سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید