تلاش برای درمان سرطان در مرکز تحقیقات نانوذرات دانشگاه آزاد شاهرود

به گزارش هدا بلاگ، رئیس مرکز تحقیقات نانوذرات در پزشکی دانشگاه آزاد شاهرود با اشاره به تلاش این مرکز برای درمان سرطان گفت: در این مرکز تلاش می کنیم تا بتوانیم بسیاری از دارو ها را در اتصال به نانوذرات زیستی برای درمان سرطان بررسی کنیم.

تلاش برای درمان سرطان در مرکز تحقیقات نانوذرات دانشگاه آزاد شاهرود

بهروز یحیایی، رئیس مرکز نانوذرات زیستی در پزشکی دانشگاه آزاد شاهرود در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران درباره طرح هایی که در آینده مدنظر این واحد آموزشی قرار گرفته، گفت: در مطالعات قبلی تولید و بررسی سمی بودن انواع نانوذرات زیستی در کشت سلول، بررسی اثرات نانوذرات در التیام زخم، و نیز اثرات احتمالی آن ها در تمامی اندام های حیوانات آزمایشگاهی و جنین آن ها اجرا شده و در ادامه بررسی اتصال این نانوذرات به دارو هایی نظیر آنتی بیوتیک نیز اجرا شده است.

یحیایی اضافه نمود: در حال حاضر فرایند تولید نانوذرات آهن مغناطیسی زیستی، انجام اتصال و نیز طرح تولید اتصال نانوذرات طلای زیستی به لیگاند های موجود در سطح سلول های سرطانی جهت انتقال هدفمند دارو و سپس انجام تحقیقات درون تنی آن در حال اجرا است. علاوه بر این در تلاش هستیم تا بتوانیم بسیاری از دارو های دیگر را نیز در اتصال به نانوذرات زیستی بررسی کنیم.

استادیار دانشگاه آزاد شاهرود درباره مرکز تحقیقات نانوذرات زیستی در پزشکی این دانشگاه گفت: این مرکز اولین مرکز تحقیقاتی تخصصی در زمینه نانوذرات زیستی در حوزه علوم پزشکی در سطح کشور است و فعالیت خود را از آذرماه سال 1397 به صورت رسمی آغاز کرده و تا به امروز 30 دانشجوی مقطع دکتری حرفه ای، کارشناسی ارشد و یک دانشجوی دکتری تخصصی برای انجام امور تحقیقاتی انتها نامه در مرکز مذکور ثبت نام کرده اند، همچنین دو قرارداد برون دانشگاهی منعقد و سه کارگاه علمی توسط این مرکز برگزار شده است.

وی در انتها اعلام نمود: با توجه به منعطف بودن فعالیت اصلی مرکز در زمینه مطالعات سرطانی و دارورسانی هدفمند، مقاله های بسیاری در راستای دستیابی به برنامه های تحقیقاتی درازمدت با چشم انداز تجاری سازی و استفاده درمانی از ترکیبات نوشته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 282

به "تلاش برای درمان سرطان در مرکز تحقیقات نانوذرات دانشگاه آزاد شاهرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش برای درمان سرطان در مرکز تحقیقات نانوذرات دانشگاه آزاد شاهرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید