تکمیل آبرسانی به 1000 روستای کشور در سال جدید خبرنگاران

به گزارش هدا بلاگ، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام گفت: این بنیاد در سال 1400 اتمام آبرسانی به 1000 روستای کشور و همچنین جایگزینی مدارس کانکسی با مدارس سبز و ایمن برکت را به عنوان اولویت های کارهای عمرانی و زیربنایی خود قرار داده است.

تکمیل آبرسانی به 1000 روستای کشور در سال جدید خبرنگاران

سیدامیرحسین مدنی در سفر به بشاگرد ضمن بازدید از خط اصلی آبرسانی سهران تا گوهران در این منطقه گفت: با بهره برداری از این خط انتقال آب که با مشارکت استانداری، وزارت نیرو و بنیاد برکت انجام شده است بیش از 50 روستا با جمعیتی حدود 20 هزار نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد.

وی گفت: هم اکنون در فاز اول و با بهره.برداری از این خط لوله، 13 روستا از جمله شهر گوهران از آب آشامیدنی سالم بهره مند شده اند.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید نمود: با بهره.برداری از آبرسانی در بشاگرد، تعداد روستاهای آبرسانی شده با مشارکت این بنیاد به 700 روستا در کشور رسیده و تا انتها شهریور این تعداد به 1000 روستا با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر خواهد رسید.

مدنی با اشاره به مشکل راه در این منطقه از استان هرمزگان گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با مشارکت در احداث راه بخش زیر کوه بشاگرد با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال، این منطقه را به استان سیستان و بلوچستان متصل خواهد نمود.

وی اضافه کرد: در بخش آموزشی نیز در مرکز بشاگرد کار احداث و بازسازی 3 خوابگاه شبانه روزی با ظرفیتی بالغ بر 500 دانش آموز شروع شده است که با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال تا انتها شهریور به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل بنیاد برکت یکی از کارهای اصلی این بنیاد برای رونق این منطقه را اشتغال زایی عنوان و توضیح داد: هم اکنون مقدمات اجرای 1000 طرح اشتغالزایی اجتماع محور بنیاد برکت در منطقه بشاگرد فراهم شده و ظرف دوسال با اشتغال 3000 نفر به بهره برداری خواهد رسید.

مدنی، ساخت اردوگاه و اماکن تفریحی، ساخت مدارس و جایگزینی با مدارس کانکسی، ساخت مسجد و خانه عالم و اعطای بسته های معیشتی و جهیزیه را از دیگر برنامه های ستاد اجرایی در بشاگرد عنوان نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2666

به "تکمیل آبرسانی به 1000 روستای کشور در سال جدید خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل آبرسانی به 1000 روستای کشور در سال جدید خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید