جاذبه های گردشگری ایتالیا

به گزارش هدا بلاگ، ایتالیا پنجمین کشور توریستی گردشگری و همچنین پنجمین کشور پرجمعیت در اروپاست. از لحاظ جغرافیایی این کشور چکمه مانند در جنوب اروپا قرار گرفته است و جزو 8 کشور صنعتی جهان محسوب می گردد.با این حال در کمتر جایی از جهان هنر و زندگی اینقدر آسان با هم درآمیخته می شوند. در ادامه با دورونزدیک همراه باشید...

جاذبه های گردشگری ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

این کشور ممکن است مهد ظهور نامهای شاخصی چون دانته، میکلانژ، داوینچی، بوتیچلی بوده باشد. اما سرزمین سالواتوره فراگامو، جورجو آرمانی و گوالتی یرو مارکزی نیز به حساب می آید. غذا، مُد، هنر و معماری - خیلی زود متوجه خواهید شد که باور مردمان این کشور به خوب و راحت زندگی کردن است.

بسیاری از ایتالیایی ها قلباً به رایحه ماندگار پنیر ایتالیایی، یا خلق لطافت های هنری در مجسمه هایی از سنگ سخت یا ظرافت های کنسرت ویوالدی توجه دارند. در عین وجود دیدگاهی زیبا به زندگی، توجهی احساساتی به سبک و جزئیات در همگی مردم این کشور نهفته است. پس تامل نموده و با نگاه جزئی نگر ایتالیایی از زندگی لذت ببرید.

آب و هوا و سفر به ایتالیا

آب و هوای ایتالیا جز دسته هوای معتدل اروپایی میباشد. به لطف وجود گستردگی جغرافیایی شبه جزیره ایتالیا که عمدتاً بخش داخلی آن کوهستانی است، آب و هوای متنوع و دلپذیری در آن وجود دارد. در بیشتر قسمت های شمالی و مرکزی، آب و هوای متغیر نیمه معتدل و مرطوب وجود دارد که بعضا با زمستان های سرد و تابستان های گرم همراه است. مناطق ساحلی نیز دارای زمستان های معتدل و تابستان های عمدتاً خشک هستند. پس با انتخاب تابستان برای فصل سفرتان میتوان تضمین کرد که از ساحلی زیبا با آفتاب گرم و مطبوع بهره مند شوید.

ونیز ، از دیدنی ترین جاذبه های توریستی ایتالیا

میانگین دما بین 0 در کوه های آلپ و 12 درجه در سیسیل بوده در تابستان ها بین 20 تا 30 درجه سانتی گراد در نوسان است. تابستانهای نسبتا گرم و زمستانهای معتدل و گاهی سرد همراه با بارش زیاد باران مخصوصا در مناطق شمالی و مرکزی ایتالیا و رطوبت بالا بدلیل همجواری با دریا از خصوصیات شاخص بیشتر مناطق ایتالیاست. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

غذای ایتالیایی - متفاوت از سایر کشور های اروپا

غذای ایتالیایی

از آنجایی که غذای این روزهای نسل جوان عمدتا ریشه در غذاهای ایتالیایی دارد، کمتر کسی با پیتزا و لازانیای ایتالیا غریبه میباشد. مواد زیادی در تهیه غذاهای ایتالیایی بکار برده می گردد (مانند آرتیچوک یا کنگرفرنگی، انچووی یا ماهی کولی، آسپاراگوس، پنیرهای مختلف، …) اما جالب است بدانید رایج ترین و کاربردی ترین آنها، به رنگ های پرچم کشور ایتالیا هستند. پیتزا مارگاریتا برای اولین بار در سال 1889 در ناپل توسط فردی به نام اسپوزیتو به افتخار بازدید ملکه ایتالیا، از ناپل تهیه شد. وی به همین خاطر سعی کرد تا غذایی تهیه کند به رنگ های پرچم ایتالیا تا میهن پرستی خود را به ملکه نشان دهد. قرمز گوجه فرنگی، سفید سیر و پنیر موتزارلا و سبز اورگانو، ریحان و جعفری. دقیقا به همین سادگی. پیشنهاد ما به شما این است که در سفر خود به ایتالیا غذاهایی مانند لیگورین (Ligurian)، امیلیا-روماینا (Emilia-Romagna) و به خصوص انواع پاستا و پیتزا را امتحان کنید.

خرید

تهران مشهد

تهران آنتالیا

امیلیا - روماینا

جاذبه های توریستی و گردشگری شهر های ایتالیا

میلان

این شهر علاوه بر آن که از نظر هنری بسیار غنی است، تاریخ و فرهنگی منحصر به فرد دارد و امروزه پایتخت تجارت، مد و موسیقی کشور ایتالیا به حساب می آید. این شهر شمالی ایتالیا، یک و نیم میلیون نفر جمعیت دارد و دیدنی ترین آثار تاریخی را در خود جای داده است. در لینک روبرو، به تعدادی از ویژگی های دانستنی و جالب و جاذبه های توریستی و گردشگری میلان ، توجه کنید.

تور مسافرتی ایتالیا

با اینکه این مقاله تنها گوشه ای از جاذبه های توریستی و گردشگری ایتالیا را به نمایش می گذارد ، به نظر من ، به قدر کافی وسوسه سفر به ایتالیا در قالب تور ایتالیا را به دل می اندازد. سفری سراسر خاطره و خوشی که تمام مسائل را از یاد برده و ایده آلی برای تعطیلات و ایام مناسب سفر می باشد.

منبع: دور و نزدیک
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 125

به "جاذبه های گردشگری ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید