حضور روبات های کشاورز در نیویورک

به گزارش هدا بلاگ، یکی از عظیم ترین مسائل کشاورزان، بیماری های قارچی محصولات است که گاه می تواند زحمت یک سال کوشش کشاورزان را نابود کند. با اینکه تا به امروز از آفت کش ها برای از بین بردن این قارچ ها استفاده می شد ولی مسائل و دردسرهای زیاد این قارچ کش ها فعالان حوزه فناوری را به فکر واداشت تا با روبات ها به جنگ این بیماری های قارچی پردردسر بروند.

حضور روبات های کشاورز در نیویورک

دانشمندان نروژی و بریتانیایی در این زمینه مطالعاتی گسترده داشته اند و همکاری جالب توجهی نیز با یکدیگر انجام دادند و در گام نخست تاکستان ها را مورد توجه قرار دادند تا هم میزان محصول کشاورزان افزایش یابد و هم محصولی عاری از آفت کش به دست مشتریان برسد. درنهایت حالا دانشمندان روبات Thorvald را به عنوان یک روبات کشاورز ارائه داده اند که مجهز به نور ماورای بنفش است و شاید بتوان آن را بهترین راه حل برای مقابله با آفات قارچی دانست. این روبات خودران شب ها در میان تاکستان ها حرکت می نماید و با تابش اشعه ماورای بنفش به گیاهان، عوامل بیماری زای قارچی را از بین می برد.

شاید با خودتان بگویید آفتاب نیز اشعه ماورای بنفش دارد پس چگونه نمی تواند بر این قارچ ها تأثیری بگذارد؟ در پاسخ باید گفت DNA قارچ ها نسبت به اشعه ماورای بنفش آسیب پذیر است اما در مقابل، این قارچ ها مکانیسم دفاعی خاصی دارند که از آنها در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت می نماید به همین دلیل هم هرچند گیاهان روزانه چندین ساعت زیر نور شدید آفتاب قرار دارند اما DNA قارچ ها هیچ آسیبی نمی بیند، این درحالی است که میزان اشعه UV که توسط روبات ها در هنگام شب تابانده می گردد می تواند بر آن تأثیر بگذارد.

در حال حاضر در 2مزرعه انگور واقع در نیویورک از این روبات ها استفاده می گردد و نتیجه، بسیار رضایتبخش بوده است.لازم به ذکر است استفاده از قارچ کش ها هزینه زیادی به کشاورزان تحمیل می نماید و ازسوی دیگر مبارزه با این بیماری ها بسیار زمان بر است. ازآنجا که قارچ کش ها با محیط زیست چندان مهربان نیستند استفاده از آنها تا به امروز محل بحث های بسیاری بوده است و ازسوی دیگر قارچ ها بتدریج به این آفت کش ها مقاوم می شوند. با توجه به این موارد انتظار می رود شاهد ورود سریع این روبات های کشاورز به مزارع باشیم.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1046

به "حضور روبات های کشاورز در نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور روبات های کشاورز در نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید