خبرنگاران تست های مثبت کرونا در اصفهان به 30 درصد کاهش یافت

به گزارش هدا بلاگ، اصفهان-خبرنگاران - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تست های مثبت کرونا در استان از 2 هفته پیش تا به امروز فرایند کاهشی داشته و از 40 به 30 درصد رسیده است.

خبرنگاران تست های مثبت کرونا در اصفهان به 30 درصد کاهش یافت

آرش نجیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: درصد مثبت تست های کرونا در استان اصفهان در 2 هفته گذشته حدود 40 درصد بود اما در این مدت فرایند کاهشی داشت و به 35 درصد در هفته گذشته و به 30 درصد در روز جاری رسید.

وی با بیان اینکه هرچه میزان تست های مثبت کووید- 19 کاهش یابد به معنی شیوع کمتر ویروس کروناست، اظهار امیدواری کرد که با فرایند مناسب ایجاد شده، میزان تست های مثبت به کمتر از 20 درصد برسد.

نجیمی با اشاره به کاهش تعداد بیماران بستری کرونایی در بیمارستان های استان افزود: تعداد بیماران از 2 هزار و 500 نفر در اوائل اردیبهشت، امروز به حدود یکهزار و 500 نفر رسید و امیدواریم در سرانجام اردیبهشت این شاخص سه رقمی گردد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: با کاهش تعداد بیماران بستری، تغییراتی در بیمارستان های مرجع کرونا نیز ایجاد می گردد و بیمارستان الزهرا(س) به فعالیت های عادی خود بازمی گردد.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران بدحال و بستری در بخش مراقبت های ویژه و همچنین مرگ و میر ناشی از کرونا نیز نسبت به 2 هفته گذشته کاهش یافته است، افزود: در شبانه روز گذشته 21 بیمار دارای علائم کرونا در استان جان باختند که امید است این آمار نیز کاهش یابد.

نجیمی به تغییر جدول رنگ بندی همه گیری بیماری کووید- 19 نیز اشاره و شرح داد: بر اساس جدیدترین رنگ بندی، هیچ شهرستان قرمزی(بسیار پرخطر) در استان نداریم و چهار شهرستان خور و بیابانک، چادگان، بویین میاندشت و خوانسار در شرایط زرد(خطر متوسط) و سایر شهرستان ها در شرایط نارنجی(پرخطر) قرار دارند.

وی با بیان اینکه میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک در زمان حاضر نسبت به اسفند و تعطیلات نوروز بهبود یافته است از متصدیان واحدهای صنفی خواست تا همچنان نسبت به رعایت دستورهای بهداشتی مقید باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در زمان حاضر واکسیناسیون گروه های سنی بالای 75 سال انجام می گردد، تاکید کرد: شرایط واکسیناسیون کرونا در خرداد امسال بهبود می یابد.

نجیمی افزود: زمانی می توان گفت ایمنی جمعی در برابر ویروس کرونا ایجاد شده است که حداقل 60 درصد جمعیت جامعه واکسن را دریافت کرده باشند.

به گزارش خبرنگاران، بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در شبانه روز گذشته 172 بیمار جدید دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان(جز کاشان و آران و بیدگل) بستری شدند و تعداد کل بیماران بستری کرونایی یکهزار و 590 نفر است.

همچنین از یکهزار و 341 تست کرونا در استان 30 درصد آنها مثبت بود و 411 بیمار جدید مبتلا به کووید-19 شناسایی شدند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید-19 از اسفند سال 98 در کشورمان شیوع یافت و تا به امروز بیش از 2 میلیون و 739 هزار نفر به آن مبتلا شده و بیش از 76 هزار نفر جان باخته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2889

به "خبرنگاران تست های مثبت کرونا در اصفهان به 30 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تست های مثبت کرونا در اصفهان به 30 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید