خبرنگاران دشت خاموش در اسپانیا رقابت می کند

به گزارش هدا بلاگ، تهران- خبرنگاران- فیلم سینمایی دشت خاموش پس از موفقیت در جشنواره بین المللی فیلم ونیز حالا در تازه ترین رقابت به بخش مسابقه وایادولید (سمینسی) اسپانیا راه پیدا کرد.

خبرنگاران دشت خاموش در اسپانیا رقابت می کند

فیلم سینمایی دشت خاموش بعد از حضور در جشنواره های ونیز، توکیو و اینک خاورمیانه (ایتالیا) به بخش مسابقه رسمی فیلم های بلند شصت و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم وایادولید (سمینسی) اسپانیا راه پیدا کرد.

این جشنواره یکی از قدیمی ترین جشنواره های فیلم اروپا محسوب می شود که در سال 1956 میلادی پایه گذاری شد و در آن زمان تنها به نمایش فیلم های مذهبی، مربوط به مسیحیت کاتولیک می پرداخت. ولی از سال 1973 به عنوان یک جشنواره بین المللی برای هر نوع فیلم و معرفی استعدادهای خلاق جدید در حوزه سینما شناخته شده است.

فیلم دشت خاموش که در هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز پیروز به دریافت سه جایزه (تندیس شیر بهترین فیلم بخش افق ها، نشان انجمن منتقدان جهانی و تندیس فای) شد در فستیوال وایادولید برای دریافت خوشه طلایی بهترین فیلم، جایزه بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلمبردار با فیلم های مطرحی از کشورهای فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، روسیه، رومانی، چک، ایرلند ، هند، مجارستان و کانادا به رقابت خواهد پرداخت.

شصت و پنجمین دوره این جشنواره بین المللی از تاریخ سوم تا دهم آبان ماه سال جاری در شهر وایادولید اسپانیا برگزار می شود. در این جشنواره عباس کیارستمی دو بار پیروز به دریافت جایزه خوشه طلایی بهترین فیلم برای فیلم های زیردرختان زیتون و کپی برابر اصل شده است.

فیلم دشت خاموش در سی و سومین دوره جشنواره فیلم توکیو که از 10 تا 19 آبان ماه برگزار می شود در بخش فوکوس بر جهان پذیرفته شده و به نمایش در می آید. این بخش مخصوص نمایش فیلم های مطرح شده در جشنواره های جهانی بوده که در سال جاری پیروز به دریافت جوایز مهمی شده اند.

فیلم سینمایی دشت خاموش به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه کنندگی سعید بشیری تولید شده که مسئولیت پخش بین المللی فیلم توسط شرکت پرشیا فیلم با مدیریت علی قاسمی است.

علی باقری، فرخ نعمتی، مهدیه نساج، ناصر علاقه بندان، مجید فرهنگ، تورج الوند، نرگس امینی، محسن یگانه، راضیه ایرانی، شقایق آقازاده، مهتاب خوش منش، پارسا سبحانی، آرشا سبحانی، اهورا بهرامی، برسام بهرامی و مینا سرقره بازیگران ایم فیلم سینمایی هستند.

دشت خاموش به شرایط سخت کاری و روابط انسانی پیچیده چند خانواده می پردازد که در یک محیط کارگری زندگی می کنند...

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1683

به "خبرنگاران دشت خاموش در اسپانیا رقابت می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دشت خاموش در اسپانیا رقابت می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید