دانشگاه ها از رخوت و خمودگی سیستم مدیریتی خارج شوند

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران/زنجان نماینده عالی دولت در استان زنجان گفت: احتیاج امروز دانشگاه ها این است که از رخوت و خمودگی سیستم مدیریتی خارج شده و به اصلاح گفتمان ها در دانشگاه ها پرداخته گردد.

دانشگاه ها از رخوت و خمودگی سیستم مدیریتی خارج شوند

فتح الله حقیقی در جلسه شورای هماهنگی دانشگاه های استان با بیان اینکه هنر رئیس یک دانشگاه در شرایط فعلی این است که بتواند احتیاجهای اقتصادی دانشگاه خود را که جزو ضروریات است، تامین کند، اظهار کرد: بدون تردید اگر این احتیاج در روسای دانشگاه احساس نگردد، می تواند اعتراض جامعه دانشجویی را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه اعتراض دانشجویان به مسائل مختلف را، ایراد تلقی نمی کنیم، تصریح کرد: معتقدیم وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری باید کوشش مضاعفی برای ایجاد نشاط در بین دانشجویان که یک احتیاج ضروری به شمار می رود، به کار گرفته و در تحقق این امر کوشش گردد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با تاکید بر اینکه جوانان جزو اقشار تاثیرگذار جامعه بوده و باید کوشش کنیم از توان این قشر در مدیریت بخش های مختلف کشور استفاده کنیم، اظهار داشت: تجربه نشان داده است، هر کار مهمی که در کشور به خاتمه رسیده، جوانان در شکل گیری و تکمیل آن نقش به سزایی داشته اند، به همین خاطر معتقدیم باید از توان این قشر بیش از پیش استفاده گردد.

وی همچنین از نهایی شدن مجوز واحد تولیدی داروسازی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اطلاع داد و اضافه نمود: با رایزنی های اجرا شده، امروز شرایطی ایجاد شده است تا زمینه سرمایه گذاری یکی از شرکت های داروسازی در این واحد فراهم گردد؛ به همین خاطر پیشنهاد آماده کردن چکیده طرح برای قرار دادن آن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان داده شده است.

استاندار زنجان همچنین گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که باید راهکارهای اساسی برای برون رفت از مسائل دارویی اتخاذ کنیم.

نماینده عالی دولت در استان زنجان در ادامه این جلسه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری، بر ضرورت اجرای قانون در امر انتخابات تاکید نمود و گفت: یکی از اقدامات اساسی که باید در عرصه انتخابات صورت گیرد، کوشش و همگامی برای مشارکت حداکثری مردم در این رفراندوم است. به همین خاطر کوشش ها باید در جهتی باشد که همه حضوری فعال در این عرصه داشته باشند.

در ادامه، معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان نیز از تشکل های دانشجویی به عنوان یکی از مهم ترین مسائل مربوط به این بخش از جامعه یاد کرد و گفت: تشکل های دانشجویی از دیرباز تا به امروز، نقش به سزایی را در عرصه های مختلف، از جمله عرصه مهم سیاسی چون انتخابات ایفا نموده اند. به همین خاطر و با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی را در اسفندماه سال جاری پیش رو داریم، می توان از این ظرفیت به درستی استفاده کرد.

خدابخش مرادی نافچی با بیان اینکه دانشگاه بستری برای افزایش نشاط سیاسی در جامعه است، تصریح کرد: باید کوشش کنیم زمینه حضور دانشگاه ها در عرصه های مختلف را به درستی فراهم کنیم. برای تحقق این امر، ابتدا به ساکن باید نگاه بسترسازی هم سانی را برای همه تشکل ها در دانشگاه ها فراهم کنیم که این خود می تواند زمینه پویایی و نشاط سیاسی و اجتماعی را در دانشگاه ها فراهم کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه امروز انتظار ما از روسای دانشگاه ها این است که توجه ویژه ای به تشکل های دانشجویی و ظرفیت هایی که در این بخش وجود دارد، داشته باشند، توضیح داد: یکی از احتیاجهای امروز، قرار دادن تشکل های دانشجویی در جهت و مدار مورد نظر است که معتقدیم این مهم نیز با مذاکره و گفت وگو با تشکل های دانشجویی امکان پذیر خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در ادامه با اشاره به موضوع خوابگاه های دانشجویی خودگردان در استان، اظهار کرد: مسئله ای در مدیریت خوابگاه های دانشجویی خودگردان در داخل دانشگاه ها نیست؛ چراکه مدیریت های لازم بر روی این خوابگاه ها صورت می گیرد؛ اما مدیریت خوابگاه های دانشجویی خودگردانی که خارج از محیط دانشگاهی قرار دارند، مسئله ای است که امروز باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در این جلسه گفت: یکی از تمایزاتی که می توان در این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه ها مشاهده کرد، بحث خدمات است که این حوزه فارغ از عرصه هایی چون پژوهشی و آموزشی ارائه می گردد و این موضوع باعث شده است این دانشگاه تا به امروز تحت تاثیر موج کاهش دانشجو قرار نگرفته است.

پرویز قزلباش با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان توانسته تعداد رشته های خود را به عدد 67 برساند که این خود گامی رو به جلو بوده است، یادآور شد: این دانشگاه از وجود 389 نفر عضو هیئت علمی، 12 استاد، 65 دانشیار، 60 مربی و 252 استادیار بهره می برد.

این مسئول در ادامه، تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان را 4373 نفر مطرح کرد و با یادآوری اینکه خوشبختانه سال جاری شاهد اضافه شدن 300 دانشجو به این تعداد دانشجو در این دانشگاه خواهیم بود، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان دارای هفت معاونت بوده و در مجموع تعداد رشته های این دانشگاه 67 مورد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در مورد تعداد دانشجویان مقاطع مختلفی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند نیز اظهار کرد: در حال حاضر یک رشته کاردانی، 16 رشته کارشناسی، 23 رشته کارشناسی ارشد، 23 رشته دکترای حرفه ای، سه رشته تخصصی بالینی، 11 رشته PHD و دو رشته فوق تخصص غدد در دانشگاه علوم پزشکی زنجان فعال است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 49

به "دانشگاه ها از رخوت و خمودگی سیستم مدیریتی خارج شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه ها از رخوت و خمودگی سیستم مدیریتی خارج شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید