درمان خشکی پوست با گیاهان دارویی

به گزارش هدا بلاگ، اگر شما هم از جمله افرادی هستید که به دنبال روشهای طبیعی و گیاهی برای مراقبت از پوست خود هستند با ما همراه شوید…

درمان خشکی پوست با گیاهان دارویی

1- برای رفع خشکی پوست 10 گرم گل ختمی را در 200 سی سی عرق برگ چنار دم کرده سپس با گلیسیرین و کمی گلاب مخلوط کرده و به پوست بمالید.

2- بخور بنفشه سه رنگ برای پوست های خشک مناسب می باشد.

3-برای رفع خشکی پوست می توانید از گیاهانی همچون نعناع، ریحان، رزماری، آویشن و بابونه نیز استفاده کنید. این گیاهان خاصیت نرم کننده و آرام کننده دارند و در رفع خشکی پوست موثرند.

نکته: اگر قصد دارید از این گیاهان برای درمان پوست استفاده کنید ابتدا گیاهان ارگانیک و تازه را خشک کنید. بعد از این که گیاه خشک شده را به خوبی ریز و پودر کردید یک قاشق چایخوری پر از آن را داخل 250 میلی لیتر آب جوش در یک کاسه و فنجان بریزید. صبر کنید تا گیاه سحرآمیز شما حدود 10 دقیقه داخل آب خیس بخورد سپس گیاه را از ظرف خارج کرده و مایع یا به عبارتی دم کرده باقی مانده گیاه را سرد کنید. اکنون محلول درمانگر شما آماده است می توانید یک حوله یا پارچه تمیز را به این مایع آغشته کنید و سپس آن را روی پوست خود بمالید و بعد اجازه دهید این رطوبت روی پوست به خودی خود خشک شود.

4- پنج قطره روغن اسطوخودوس یا عصاره جوی دو سر را به آب وان اضافه کنید. بعداز حمام از روغن رقیق شده گل پامچال استفاده کنید.

5- دم کرده بابونه ، نعناع یا قاصدک بنوشید. همچنین دم کرده گل گاو زبان ، رازیانه و گل همیشه بهار باعث بهبود خشکی پوست می شود. یک قاشق مرباخوری از این گیاهان دارویی را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید و بعد از 5 دقیقه بنوشید.

6-روغن درخت چای به داخل سلول های پوستی نفوذ می کند. پس یک قطره از این روغن را به کرم مصرفی خود در شب یا روز اضافه کنید تا باعث مرطوب و صاف شدن پوست شود.

نوشته و گردآوری شده توسط گروه 7گنج - برگرفته از کتب طب سنتی

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: هفت گنج
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 489

به "درمان خشکی پوست با گیاهان دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان خشکی پوست با گیاهان دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید