رتبه نخست المپیاد ریاضی: مشکلاتی هست اما نباید فرصت تحصیل مهاجرین در ایران را نادیده بگیریم

به گزارش هدا بلاگ، دانشجوی افغانستانی که رتبه نخست المپیاد ریاضی در ایران را به خود اختصاص داده است، درباره شرایط دانشجویان افغان گفت که مشکلاتی برای مهاجرین هست اما نباید یکجانبه نگاه کرد و فرصت مهیاشده برای تحصیل در ایران را نادیده گرفت.

رتبه نخست المپیاد ریاضی: مشکلاتی هست اما نباید فرصت تحصیل مهاجرین در ایران را نادیده بگیریم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، محمد مسیح حمیدی دانشجوی افغانستانی مشغول به تحصیل در سال سوم رشته ریاضیات دانشگاه صنعتی شریف، مقام نخست المپیاد ریاضی را کسب نموده است.

در المپیاد علمی دانشجویان ایران که هزار و 677 نفر به رقابت پرداختند، محمد مسیح حمیدی دانشجوی افغانستانی دانشگاه صنعتی شریف تهران، مقام نخست در رشته ریاضی را کسب کرد. این نخستین بار است که یک دانشجوی افغانستانی در بخش ریاضی مقام نخست المپیاد را کسب می نماید.

این دانشجوی نخبه افغانستانی به خبرنگار خبرنگاران درباره مسائل تحصیلی مهاجرین گفت که در این راستا مسائل زیاد وجود داشت اما بعضی از آنها نه تنها برای من بلکه برای همه اتباع در ایران هم وجود دارند و مسائل اقتصادی یکی از این مسائل بوده است.

حمیدی اعلام کرد که بعضی محدودیت هایی برای اتباع وجود دارد، بطور مثال زمانی که من سال پایانی کارشناسی در دانشگاه شریف بودم با معدل شرایط این را داشتم که مستقیم به مقطع ارشد راه پیدا کنم اما اتباع از این قاعده مستثنی بودن و این امکان برای من فراهم نشد.

فکر می کنم خیلی ها این مسائل را دارند، مخصوصا دانشجویانی که مستعد هستند و از سطح علمی خوبی هم برخوردارند.

این دانشجوی نخبه افغانستانی ادامه داد که با همه مسائلی که وجود دارد اما من اساتیدی دارم که هیچوقت بین دانشجویان افغانستانی و ایرانی تبعیضی قائل نشده اند و همان کیفیت آموزشی که دیگران دریافت می نمایند را ما هم دریافت کردیم.

حمیدی بعلاوه تاکید نمود که هیچ وقت به مسائل اجازه ندادم که از رسیدن به اهدافم من را باز دارد. به جوانان، نوجوانان و بچه های مهاجر افغانستانی هم توصیه می کنم نه تنها به مسائل اجازه ندهید که شما را از رسیدن به اهداف تان باز دارد که از آن ها به اسم یک فرصت بهره ببرید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3160

به "رتبه نخست المپیاد ریاضی: مشکلاتی هست اما نباید فرصت تحصیل مهاجرین در ایران را نادیده بگیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه نخست المپیاد ریاضی: مشکلاتی هست اما نباید فرصت تحصیل مهاجرین در ایران را نادیده بگیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید