سرمربی سابق منچستر، گزینه هدایت تیم ملی ایران؟

به گزارش هدا بلاگ، یک رسانه فرانسوی مدعی شد سرمربی سابق تیم منچستریونایتد گزینه سرمربیگری در تیم ملی فوتبال ایران بعد از برکناری دراگان اسکوچیچ است؛ هرچند که وی به ایران نخواهد آمد.

سرمربی سابق منچستر، گزینه هدایت تیم ملی ایران؟

روز گذشته بود که کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت صلاحیت دراگان اسکوچیچ را برای ادامه کار در تیم ملی فوتبال ایران رد کرده است و به این ترتیب رأی به برکناری این مربی کُروات داد؛ آن هم در شرایطی که تیم ملی کشورمان باید چند ماه دیگر در جام دنیای 2022 قطر شرکت کند.

برآورد ها برای انتخاب جانشین اسکوچیچ هرچند از مدت ها قبل و پیش از اعلام خبر برکناری او آغاز شده بود، اما طی 24 ساعت اخیر به اوج خود رسیده است. از یک سو گفته می شد کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ گزینه های خارجی مدنظر برای تیم ملی بودند و از سوی دیگر از علی دایی، امیر قلعه نویی و جواد نکونام به عنوان مربیان داخلی برای جانشینی اسکوچیچ نام برده می شود.

ابراهیم قاسمپور سخنگوی کمیته فنی گفت که صلاحیت کی روش در این کمیته تأیید نشده است و برانکو هم تاکید کرد که پیشنهادی از ایران نداشته و به قراردادش با تیم ملی عمان پایبند است.

در این میان، اما بحث یک مربی خارجی دیگر هم مطرح شده است؛ اوله گونار سولسشر نروژی سرمربی سابق تیم منچستریونایتد که در حال حاضر بدون تیم است.

سایت فرانسوی فوت مرکاتو رسانه ای است که در خبری اختصاصی به این موضوع اشاره کرد و از این مربی به عنوان اولویت فدراسیون ایران نام برد.

این سایت در به روز رسانی آخرین اخبار جابجایی فوتبال دنیا نوشت: ایران اوله گونار سولسشر را در نظر گرفت. سولسشر که از انتها ماجراجویی خود با منچستریونایتد در نوامبر 2021 بیکار شده است، هنوز پس از هشت ماه باشگاهی را پیدا نکرده است.

در ادامه این خبر با اشاره به علاقه ایران به کار با این مربی، تاکید شده است که سولسشر تمایلی برای کار در تیم ملی ندارد: طبق اطلاعات ما، مهاجم سابق منچستریونایتد در اولویت فدراسیون فوتبال ایران بود، اما سولسشر که در ایران بسیار پرطرفدار است، اولویت های کوتاه مدت دیگری دارد و جایگزین دراگان اسکوچیچ که استعفا داد، نخواهد شد.

در حال حاضر از علی دایی به عنوان گزینه اصلی هدایت تیم ملی ایران نام برده می شود و باید دید جمعبندی فدراسیون فوتبال و احتمالاً نهاد های دیگر که در بحث برکناری اسکوچیچ بی تأثیر نبودند برای نیمکت تیم ملی کشورمان چه خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3531

به "سرمربی سابق منچستر، گزینه هدایت تیم ملی ایران؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی سابق منچستر، گزینه هدایت تیم ملی ایران؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید