شهردار اراک استیضاح و برکناری شد

به گزارش هدا بلاگ، جلسه فوق العاده صحن رسمی شورای اسلامی شهر اراک با دستور کار استیضاح شهردار برگزار گردید و در سرانجام محمدکریم شفیعی با اکثریت آرا برکنار شد.

شهردار اراک استیضاح و برکناری شد

به گزارش مهر، جلسه فوق العاده صحن رسمی شورای اسلامی شهر اراک شامگاه پنجشنبه با دستور کار استیضاح شهردار اراک برگزار گردید که پس از رأی گیری محمدکریم شفیعی با 8 رأی منفی از 11 رأی مأخوذه برکنار شد و علیرضا (سعید) بیاتیان به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد.

متن درخواست استیضاح که به امضای 8 نفر از اعضای شورا رسیده بود در ابتدای جلسه قرائت شد. متن این درخواست به این توضیح است:

شهردار محترم در طول چند ماه گذشته تذکرهای اعلام شده از سوی شورای اسلامی شهر اراک در صحن رسمی و کمیسیون های ذیربط را رعایت و اجرایی نکرده و حتی بعضی از تذکرات در قالب مصوب شورا به ایشان ابلاغ که اقدامی در جهت رعایت تذکرات اعلام شده نداشته است و نهایتاً طرح سوال انجام و سوالات طی نامه شماره محرمانه 177 مورخ 99/10/9 و نامه شماره 148-99- ش به صورت عادی مورخ 13/ /10/ 99 توسط ریاست محترم شورا به ایشان ابلاغ، که متأسفانه شهردار محترم بر خلاف ماده 83 قانون اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران مصوب 1396 پاسخ اعضای معترض به عملکرد شهردار و عملیات شهرداری را طی نامه های شماره 51020 مورخ 23/ 10/ 99 و 183- م مورخ 24 /10 /99 ارسال کرده که آن ریاست محترم در راستای اجرای مفاد مذکور جلسه پاسخگویی برای روز شنبه مورخ 27/ 10/ 99 معین، که مشار الیه از حضور استنکاف می کند. و در راستای مساعدت با ایشان مجدداً جلسه پاسخگویی برای روز دوشنبه مورخ 29/ 10/ 99 معین که باز هم شهردار محترم از حضور در جلسه پاسخگویی برای دومین بار است استنکاف نمود. لذا مستند به قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 و اصلاحات آن و ماده 83 قانون اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1396 و به خصوص قسمتی از ماده مذکور که مقرر کرده، رِئیس شورا سوال را کتباً به شهردار اعلام خواهد نمود. و حداکثر ظرف 10 روز پس از ابلاغ شهردار موظف به حضور در جلسه عادی و فوق العاده شورا و پاسخگویی به سوال می باشد. و جدای این که شهردار از حضور در جلسه فوق العاده مورخ 27 دی 99 و جلسه صحن مورخ 29/ 10/ 99 که جهت پاسخگویی ایشان معین شده استنکاف نمودند پاسخ های ارسالی هم به هیچ عنوان قانع کننده نمی باشد. بدین وسیله تقاضای استیضاح آقای محمد کریم شفیعی شهردار اراک تقدیم می شود. خواهشمند است دستور فرمائید در اسرع وقت اقدامات لازم قانونی انجام پذیرد.

در این جلسه موارد مطرح شده در 16 بند دال بر عدم توانایی شهردار، در شهرداری اراک از سوی اعضای درخواست کننده استیضاح قرائت شد.

لازم به ذکر است بعضی از اعضای شورا معتقد بودند که این استیضاح در شرایط کنونی و سرانجام عمر شورا، حرکت غیر منطقی و غیر معقول است که در نهایت صدمه و زیان آن متوجه شهر و مردم خواهد شد.

در سرانجام رأی گیری با کاغذ و به صورت مخفی انجام شد که در نهایت محمد کریم شفیعی با اکثریت آرا از سمت خود برکنار شد و پس از آن علیرضا (سعید) بیاتیان با 8 رأی موافق به عنوان سرپرست شهرداری اراک انتخاب شد.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2444

به "شهردار اراک استیضاح و برکناری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار اراک استیضاح و برکناری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید