طراحی پناهگاه موقت برای زلزله زدگان

به گزارش هدا بلاگ، زلزله 5.2 ریشتری چندی پیش تهران ، بهانه ای شد تا با طرح برگزیده مسابقه طراحی Ikuku که در زمان زلزله نپال برگزار گردید ، آشنا

طراحی پناهگاه موقت برای زلزله زدگان

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

شوید.

معماری و طراحی این مسکن موقت را Barberio Colella ARC انجام داده است و مردم محلی ،خودشا ن می توانند این خانه موقت را فورا برپا نمایند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت تیتر شهر ، این پناهگاه های سبک را می توان به سادگی با مصالح ارزان قیمت بومی ساخت و با سیستم هایی از قبیل سیستم جمع آوری آب باران و پانل های خورشیدی مجهز کرد .

مسکن های موقت ، سطوحی ضد آب دارند و از سازه ای از چوب بامبو ساخته شده که به راحتی نصب می شوند و برای نصب و ساخت آن به تکنولوژی های پیچیده و متخصصان احتیاج نیست .

این پناهگاه سازه ای انعطاف پذیر است به طوری که ، به یاری ستون های X شکل بامبو باز و بسته می گردد. بنابراین مساحت آن از 4 تا 11/7 مترمربع متغیر بوده و 4 تا 10 نفر را می تواند در خود جای دهد.

این پناهگاه پیش ساخته در خارج از محل ساخته و چون قابل باز و بسته شدن است فشرده و بسته بندی و با هواپیما حمل و به محل نصب منتقل می گردد . ساکنان در مکان مورد نظر ، به راحتی می توانند آن را مطابق احتیاج خود توسعه دهند. برای عایق بندی آن هم از پشم شیشه استفاده شده است .

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 164

به "طراحی پناهگاه موقت برای زلزله زدگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی پناهگاه موقت برای زلزله زدگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید