فرصت شرکت در کنکور مشمولان فقط برای یک گروه خاص

به گزارش هدا بلاگ، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح فرصتی را که این ستاد برای شرکت داوطلبان در کنکور قائل شده است، فقط مختص یک گروه دانست.

فرصت شرکت در کنکور مشمولان فقط برای یک گروه خاص

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در مورد آخرین تصمیمات ستاد کل مبنی بر تمدید زمان اعزام مشمولان به منظور شرکت در کنکور سراسری گفت: فرصتی که ستاد کل برای شرکت مشمولان در کنکور سراسری قائل شده فقط مختص به مشمولان وظیفه دیپلمه است و سایر مشمولان برای شرکت در سایر امتحانات و کنکورهای سراسری از جمله ارشد، دکترا، فنی و حرفه ای و ناپیوسته چنین فرصتی ندارند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح توضیح داد: همه مشمولان وظیفه دیپلم که در سال 98 پیروز به اخذ دیپلم شده بودند یک سال مهلت داشتند که در کنکور شرکت نموده یا برای اعزام آماده شوند.

وی افزود: مشمولان دیپلمی که سال جاری مهلت یکساله شان به اتمام رسیده، به دلیل تعویق در آزمون کنکور سراسری نمی توانستند بیش از یک سال صبر نموده تا در کنکور شرکت نمایند، اما ستادکل مهلت داد تا این افراد در کنکور سراسری شرکت نمایند، البته باید حداکثر ظرف یک هفته بعد از آزمون کنکور سراسری، خودشان را به پلیس + 10 معرفی نموده تا اعزام شوند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در پاسخ به دیگر پرسش فارس در این خصوص که اگر مشمولان دیپلمه در فرصت یک هفته ای خود را معرفی ننمایند چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد، گفت: اگر این دسته از افراد بیش از یک هفته توقف نموده و خودشان را معرفی ننمایند، مشمول غایب شناخته می شوند و بعد از اینکه نتایج کنکور اعلام و قبول شدند، نمی توانند در دانشگاه ثبت نام نمایند.

امیردریادار دوم رحیمی پور به مشمولان دیپلمه توصیه کرد که حتما در مهلت یک هفته ای خود را معرفی نموده و آماده اعزام شوند؛ اگر در حین خدمت و با اعلام نتایج معین شد که در کنکور سراسری قبول و پذیرفته شده اند از خدمت ترخیص شده و وارد دانشگاه می شوند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با تأکید دوباره بر این مطلب که این موضوع فقط مختص کنکور سراسری دیپلمه هاست، بیان نمود: سایر امتحانات سراسری مثل ارشد و دکترا، کاردانی و حتی فنی و حرفه ای در شمول این موضوع نیست و همه افراد باید طبق قانون بعد از اتمام یک سال مهلت خود به سربازی بروند، البته می تواند در حین سربازی در کنکور هم شرکت نمایند.

وی افزود: کلیه مشمولان وظیفه که فارغ التحصیل شده اند، در هر مقطعی که باشند فقط یک سال مهلت دارند که در هر امتحانی شرکت نمایند و باید در سرانجام یک سال وارد چرخه اعزام شده و خود را به پلیس + 10 معرفی نمایند تا اعزام شوند.

امیردریادار دوم رحیمی پور اعلام کرد: اگر ثبت نام در سامانه پلیس + 10 از سوی مشمولان بیش از یک سال به طول انجامد، این افراد غایب محسوب شده و محرومیت و محدودیت هایی همچون ادامه تحصیل، خروج از کشور و استخدام را خواهند داشت.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 944

به "فرصت شرکت در کنکور مشمولان فقط برای یک گروه خاص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت شرکت در کنکور مشمولان فقط برای یک گروه خاص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید