مراقبت بهتر از نوزادان نارس در آشیانه آنتی باکتریال نانویی

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، مهدی زندی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: سالانه از میان نزدیک به دو میلیون زایمان در کشور، 160 تا 180 هزار نوزاد نارس متولد می شوند. نوزادان نارس به دلیل تولد زودهنگام تکامل یافته نبوده و بخشی از کامل شدن این نوزادان در فضای خارج از رحم مادر انجام می گردد که به دلیل حساسیت ها و مسائل نارس بودن، این کار چالش برانگیز است.

مراقبت بهتر از نوزادان نارس در آشیانه آنتی باکتریال نانویی

به گفته زندی، نرخ زنده نگه داشتن نوزادان از 15 سال پیش تا به امروز افزایش محسوسی پیدا نموده است اما در حال حاضر موضوع مهم این است که علاوه بر زنده ماندن، این نوزادان باید کیفیت رشد مشابه با نوزادان معمولی داشته باشند. نوزادان در رحم مادر با لگد زدن، به تقویت عضلات خود یاری می نمایند که در نوزادان نارس این کار به دلیل تولد زودهنگام انجام نمی گردد و نوزادان نارس عضلات ضعیفی دارند.

وی ادامه داد: به همین دلیل در این شرکت، آشیانه نوزاد را فراوری کردیم که شبیه به گهواره بوده و تداعی گر رحم مادر است. این آشیانه به نوزاد فرصت می دهد تا با لگد زدن در آن عضلات خود را تقویت کند. از آنجایی که نوزادان نارس پوست بسیار نازک و آسیب پذیری دارند باید مراقبت بیشتری از آن ها انجام گردد چرا که هرگونه زخم یا آسیب پوستی می تواند برای این نوزادان خطرناک باشد چرا که تاثیرپذیری بیشتری از محیط اطراف، باکتری و عفونت دارند.

زندی با بیان اینکه برای این کار ما از فناوری نانو استفاده کردیم، عنوان نمود: پارچه های مورد استفاده در آشیانه های نوزاد، به دلیل استفاده از مواد نانو دارای خاصیت آنتی باکتریال، نرم و ضدآب است. بنابراین محیط مناسبی برای رشد نوزاد نارس ایجاد می نماید.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اعلام کرد: در مرحله راه اندازی خط فراوری هستیم تا با 2000 آشیانه در ماه کار فراوری را آغاز کنیم که به مرور میزان فراوری افزایش یافته و می توانیم تا 20 هزار آشیانه در ماه فراوری کنیم.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 624

به "مراقبت بهتر از نوزادان نارس در آشیانه آنتی باکتریال نانویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقبت بهتر از نوزادان نارس در آشیانه آنتی باکتریال نانویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید