معرفی آبشار باران کوه از سرزمین آبشارها؛ استان گلستان

به گزارش هدا بلاگ، استان گلستان سرزمینی است پهناور برای خودنمایی طبیعت! در این استان به آسانی می توان خود را محو تماشای طبیعت بکر و دست نخورده آن کرد. این استان شمالی که کاملا از نظر داشتن جاذبه های طبیعی، یک استان غنی برای گردشگری به شمار میرود در کنار تمام ویگی های طبیعی خود، از آبشارهای متعددی و پر خروشی همانند آبشار باران کوه برخوردار است. دلیل تراکم زیاد آبشارها و وجود جریان های آبی قوی در این استان به سبب ریزش نزولات آسمانی در طول تمام سال در نواحی شمالی کشور به خصوص در استان گلستان می باشد. در ادامه این آبشار باران کوه گلستان از جاهای دیدنی گلستان را بیشتر خواهیم شناخت.

معرفی آبشار باران کوه از سرزمین آبشارها؛ استان گلستان

معرفی آبشار باران کوه:

وجود آبشارهای فراوان با سرچشمه هایی همچون در دامنه رشته کوه های البرز، سبب شده است تا به استان گلستان؛ سرزمین آبشارها نیز گفته گردد. در این استان فارغ از لذت بردن از تماشای طبیعت بکر و سرزنده می توان به آسانی خود را به یکی از آبشارهای موجود در استان رساند و با تماشا شکوه و عظمت آبشار باران کوه گلستان ، از لذتی دو چندان برخوردار شد.استان گلستان با تمام شرایط ایده آل گردشگری خود به سبب قرار گرفتن در نواحی کوهپایه ای جدا از داشتن سرچشمه های فراوان و آبشارهای متعدد و طبیعت بکر خود، از شرایط بازدیدی نسبت سختی نیز برخودار است! اغلب جاذبه های طبیعی استان گلستان در دامنه رشته کوه های البرز قرار گرفته است و که برای تماشای آن ها بایستی کمی سختی راه را تحمل کنیم و خود را آماده پیاده رو در مسیرهای طولانی و حتی صعب العبور نماییم؛

جذابیت های آبشار

آبشار باران کوه گلستان از جاهای تماشای گلستان یکی از همین آبشارهای متعدد در استان گلستان می باشد که در حقیقت یکی از زیباترین جاذبه طبیعی نه تنها استان بلکه کل ایران نیز به شمار میرود. وجود طبیعتی سرسبز در حوالی این آبشار، تمیزی بستر پیرامونی آن و شفافیت آبی که از سرچسمه های واقع شده در دامنه رشته کوه های البرز به سمت پایین سرازیر می شوند؛ همه باعث جذابیت های بیشتر آبشار باران کوه شده اند. البته ناگفته نماند که در سرزمین آبشارها می توان آبشارهای زیادی همچون: لوه، شیرآباد، گلستان، کبودوال، زیارت و کلی آبشار دیگر را مثال زد که از نظر جذابیت های بصری و وجود لذت های وصف نشدنی، قابل احترام هستند اما خوب در این بین، آبشار باران کوه گلستان از جاهای تماشای گلستان به علت سختی مسیرش و تمیز ماندن محیط اطرافش از امتیازات بالاتری نسبت به بقیه آبشارهای موجود در استان برخوردار می باشد.

موقعیت جغرافیایی آبشار باران کوه:

این آبشار در موقعیت جغرافیایی E542144 N364202 و در شهر گرگان (مرکز استان) از جاهای تماشای گلستان واقع شده است. این آبشار پر خروش و چشم نواز در فاصله مکانی 18 کیلومتری از قسمت جنوب غربی گرگان و در نواحی پست و حاشیه ای رودخانه شصت کلاه قرار گرفته است. موقعیت این آبشار کاملا از نظر عکاسان ایده آل به شمار میرود؛ چرا که هم از سرسبزی فراوانی برخوردار است و هم از شرایط آب و هوایی مطلوبی! همانطور که می دانید نواحی شمالی ایران در تمام فصول خود از ریزش نزولات آسمانی زیادی برخوردار هستند، حال این ریزش نزولات آسمانی را در کنار جذابیت های بصری طبیعی موجود در اطراف این جاذبه طبیعی قرار دهید تا شما نیز همچون عکاسان به نظری مشابه برسید!

آشنایی با سایر جاذبه های موجود در استان:

تا کنون نام چگل آتشان را شنیده اید؟ چگل آتشان نام یک مکان کم نظیر در قسمت شمالی یک روستای ییلاقی به نام روستای دنیا نما است که در استان گلستان واقع شده است و تمام ویژگی های منحصر به فرد خود را با غروب کردن خورشید در معرض دید همگان قرار می دهد! در این نقطه تماشای با غروب کردن خورشید و تماشا پدیده آن از میان ابرهای در عبور همچون آتشی است که می خواد بر سر شما ببارد ولی ابر نمی گذارند!روستای ییلاقی دنیا نما همچون استان گلستان از طبیعتی درجه یک و چشمه سارهایی متعدد برخودار است. این روستا از دشت بسیار گسترده همراه با جنگلی چشم نواز و صخره هایی سبز دوست داشتنی برخوردار است و طبیعت آن توام با گل و گیاهانی کوهی با خواص دارویی، جذابیت های مصاعفی را به این مکان منتقل نموده است.جنگلی که از آن صحبت می کنیم، آنقدر دست نخورده و بکر است که می توان بوی شدید طبیعت را در آن استشمام کرد. گیاهانی متنوع در انواع و اقسام گونه ها و بعلاوه درختانی که قطر تنه آنان حتی به یک متر هم می رسد بیانگر این می باشد که این جنگل تا کنون مورد توجه واقع نشده و شاید تا کنون کسی از مکان این جنگل دل انگیز مطلع نشده است! پیاده روی در قسمت کوچکی از بهشت ایران همراه با خنکی هوای موجود در جنگل یکی دیگر از لذت هایی است که با رفتن به استان گلستان یا همان سرزمین آبشارها باید در پی آن جست و جو کنید.صخره های پوشیده شده با گیاهانی سرسبز که از یک سو به رشته کوه های البرز و از یک سو در افق ناپدید می شوند، غارهای موجود در زیر آبشار باران کوه از جاهای تماشای گلستان که اغلب طولانی و باریک هستند و تعدادشان نیز زیاد است، حجم آب شفاف و قابل خوردن این آبشار که قابل توجه است، شرایط آب و هوایی و کلی علتی قاطعانه دیگر برای سفر به استان گلستان وجود دارد. سفری که قطعا بی لذت نخواهد بود!

مسیر دستیابی به آبشار باران کوه:

برای رسیدن به این آبشار باید مسافتی در حدود 2 تا 3 ساعت را با پایه پیاده طی کنید! پیاده روی که در بعضی از نقاط خود شبیه به صخره نوردی نیز می گردد. برای رسیدن به آبشار باران کوه از جاهای تماشای گلستان می توان به یاری وسیله نقلیه خود، مسیر اولین رودخانه که به آبشار منتهی می گردد را در پیش بگیرید؛ مسیری که اصلا هموار نیست و کاملا خاکی تلقی می گردد. با رسیدن به پای کوه دیگر باید از ماشین پیاده شوید و مسیر پیاده روی دو تا 3 ساعته را آغاز کنید.

کلام آخر:

آبشار باران کوه از زیباترین جاذبه های طبیعی استان گلستان به شمار میرود. این جاذبه طبیعی شاید قدری دور از دسترس باشد برای بازدید کنندگان عزیز اما مطمئنا آنقدر از جذابیت های بصری و دوست داشتنی برخودار است که با تماشا آن می توان تمام خستگی موجود در بدنتان را خارج نماید! این آبشار در تمام فصول سال از ویژگی های طبیعی همراه با منظره ها شگفت انگیزی برخودار است اما بدون شک در فصل زمستان با قندلی بستن های نامرتب خود، می تواند صحنه های قشنگ تری را برای گردشگران و بازدید کنندگان گرامی به ارمغان بیاورد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3617

به "معرفی آبشار باران کوه از سرزمین آبشارها؛ استان گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی آبشار باران کوه از سرزمین آبشارها؛ استان گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید