مناطق نمونه گردشگری ساماندهی می شوند، واگذاری آثار تاریخی

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، جلال تاجیک بعد از ظهر چهارشنبه در بازدید تعدادی از مدیران سازمان های مختلف در حوزه گردشگری از کاروانسرای دیرگچین در جمع خبرنگاران به سیر واگذاری بناهای تاریخی اشاره نمود و گفت: سیر واگذاری بناهای تاریخی به شکل جدی در حال دنبال شدن است و طی دو هفته اخیر نزدیک به هشت بنای تاریخی برای اجاره بها به مدت 11 الی 20 سال به مزایده گذاشته شد.

مناطق نمونه گردشگری ساماندهی می شوند، واگذاری آثار تاریخی

اگر علاقمند به سفر با بهترین خرید تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی اضافه کرد: آنالیز آثار تاریخی برای مزایده در سرانجام سال 1393 به سرانجام رسید و در امسال بناهایی که مطالعات بر روی آنها انجام گرفته در حال واگذاری است و طی پیش بینی ها، ما به آینده واگذاری ها خوش بین هستیم.

تاجیک به منطقه نمونه دیرگچین اشاره نمود و گفت: این منطقه به دلیل قرار دریافت در اتوبان قم - گرمسار بسیار مورد توجه است و می تواند مرکز درآمد زایی برای بخش خصوصی باشد.

مدیرکل زیرساخت ها و مناطق نمونه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، ادامه داد: تا به امروز یک هزار و 170 منطقه به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شدند که 105 منطقه پیشرفت فیزیکی داشته و 247 منطقه نیز دارای طرح جامع است.

وی ابراز داشت: ما در حال آنالیز و ساماندهی مناطق نمونه گردشگری هستیم که به نظر می رسد بسیاری از این مناطق در این آنالیز ها از لیست مناطق نمونه گردشگری حذف خواهند شد چون بعضی از آن ها بدون مطالعه و برنامه ریزی به عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب شده بودند.

تاجیک با بیان اینکه ساماندهی مناطق نمونه گردشگری باید بر اساس ظرفیت ها انجام گردد، گفت: ایده اولیه که برای این مناطق وجود داشته محقق نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 178

به "مناطق نمونه گردشگری ساماندهی می شوند، واگذاری آثار تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناطق نمونه گردشگری ساماندهی می شوند، واگذاری آثار تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید