نوکیا 8.3 5G برای پیش خرید در دسترس قرار گرفت؛ عرضه رسمی در 5 آبان

به گزارش هدا بلاگ، بالاخره بعد از مدت ها انتظار، گوشی نوکیا 8.3 5G به عنوان اولین گوشی مجهز به اینترنت 5G نوکیا، با قیمت پایه 699 دلار برای پیش خرید در دسترس قرار گرفت و در تاریخ 26 اکتبر (5 آبان) هم رسما وارد بازار می شود.

نوکیا 8.3 5G برای پیش خرید در دسترس قرار گرفت؛ عرضه رسمی در 5 آبان

نوکیا 83 5G حدودا 6 ماه پیش رونمایی شد و از آن زمان تا به امروز خبرهای زیادی در رابطه با تاریخ عرضه رسمی آن شنیدیم تا اینکه امروز بالاخره از این موضوع مطلع شدیم. در ابتدا قرار بود این گوشی در تابستان امسال در دسترس کاربران قرار گیرد اما شیوع ویروس کرونا باعث شد برنامه های HMD بارها تغییر کند.

این گوشی امروز در کشور آمریکا برای پیش خرید در دسترس قرار گرفت و با توجه به آمازون، قیمت نسخه پایه آن هم 699 دلار است. البته به نظر می رسد نوکیا 8.3 از اینترنت 5G مبتنی بر فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز بهره می برد و نه امواج میلی متری که برای یک گوشی میان رده انتظاری بیشتر از این هم نداشتیم.

جدی ترین رقبای این محصول در محدوده قیمتی 700 دلار محصولاتی نظیر گلکسی A71 5G، ال جی ولوت و موتورولا اج هستند که همگی از جمله نوکیا 8.3 از پردازنده اسنپدراگون 765 به عنوان قلب تپنده خود بهره می برند.

  • گوشی های نوکیا 2.4 و نوکیا 3.4 رسما معرفی شدند

کننده جدید نوکیا طراحی بسیار زیبا و مدرنی دارد. از حذف چشم گیر حاشیه های جلوی دستگاه و تعبیه دوربین سلفی درون حفره ای در سمت چپ نمایشگر گرفته تا پنلی درخشان با ترکیب رنگی بسیار چشم نواز. روی این پنل شاهد ماژولی دایره ای شکل هستیم که میزبان 4 دوربین با سنسوری به بزرگی 64 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی، 12 مگاپیکسل به عنوان دوربین فوق عریض و دو سنسور 2 مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و سنجش عمق است.

این گوشی برخلاف موتورولا اج 5G از دوربین تله فوتو بهره نمی برد و نمایشگر آن از رفرش ریت 60 هرتز برخوردار است، اما قابلیت های خوب زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با شارژر سریع 18 واتی، نمایشگر بزرگ 6.81 اینچی با فناوری PureDisplay، پردازنده اسنپدراگون 765، 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا از طریق کارت حافظه جانبی اشاره کرد. این گوشی همچنین از جک 3.5 میلی متری هدفون هم پشتیبانی می کند.

نوکیا و دیگر شرکت های رقیب با میان رده هایی مجهز به اینترنت 5G نباید فراموش کنند که در حال حاضر وان پلاس 8 با پردازنده بسیار قدرتمند اسنپدراگون 865، با قیمت 700 دلار در دسترس واقع شده است. بنابراین برای جلب رضایت کاربران باید تخفیف ویژه ای روی محصولات خود اعمال کنند. مثلا موتورولا اج هم اکنون با 200 دلار تخفیف، با قیمت 500 دلار در دسترس واقع شده است که البته هنوز هم برای منصرف کردن کاربران از خرید کننده هیجان انگیز وان پلاس کافی نیست.

نوکیا 8.3 5G تا سرانجام این ماه در بخش هایی از اروپا هم در دسترس قرار می گیرد اما در کشور آمریکا، زمان عرضه آن 26 اکتبر (5 آبان) اعلام شده. بنابراین می توان انتظار داشت تا سرانجام ماه اکتبر (اواسط آبان ماه) کاربران دیگر نقاط جهان هم به این محصول دسترسی داشته باشند. همچنین با اعلام HMD، این گوشی در بازار جهانی با قیمت متوسط 600 یورو به فروش می رسد و کاربران با خرید آن تا مدت 6 ماه می توانند از حافظه ابری با 100 گیگابایت ظرفیت به صورت رایگان استفاده کنند.

  • نوکیا 9.3 PureView 5G اواخر امسال راهی بازار می شود

منبع: PhoneArena ,GSMArena

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1614

به "نوکیا 8.3 5G برای پیش خرید در دسترس قرار گرفت؛ عرضه رسمی در 5 آبان" امتیاز دهید

1 کاربر به "نوکیا 8.3 5G برای پیش خرید در دسترس قرار گرفت؛ عرضه رسمی در 5 آبان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوکیا 8.3 5G برای پیش خرید در دسترس قرار گرفت؛ عرضه رسمی در 5 آبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید