هتل فردوسی رشت تخریب نمی شود

به گزارش هدا بلاگ، ایسنا/ براساس سخنان معاون میراث فرهنگی گیلان و آخرین خبرهای بدست رسیده، هتل فردوسی رشت تخریب نمی شود.

هتل فردوسی رشت تخریب نمی شود

جریان چیست؟

ولی جهانی اظهار کرد: قبل از ثبت شدن هتل فردوسی رشت در فهرست آثار ملی کشور، نامه ای از شهرداری به میراث استان مبنی بر تعریف ضوابط ارسال می گردد.

معاون میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه هتل فردوسی رشت به دوره پهلوی اول بر می گردد و قدمتی 90 ساله دارد لذا پیگیر هستیم تا با ثبت ملی این بنای تاریخی حفظ گردد، اضافه نمود: مالک بنا در سال 1397 از میراث فرهنگی شکایت می کند که در نهایت رای دادگاه به نفع میراث ثبت می گردد؛ اما مجدد مالک با عنوان تعمیرات شکایتی را به دیوان عدالت اداری ارائه می دهد که در نهایت شعبه دو دیوان عدالت اداری ثبت بنا را ابطال می کند.

وی با بیان اینکه مالک نمی تواند هتل فردوسی را تخریب کند، گفت: پیشنهاد می کنیم مالک با مراجعه به میراث فرهنگی از مزایای تسهیلات مشارکتی بهره مند شده و این بنای تاریخی را در قالب هتل بوتیک حفظ کند.

جهانی گفت: در حال حاضر پیگیر هستیم تا خیابان شریعتی رشت و بناهای ارزشمند موجود را حدفاصل میدان شهرداری تا صیقلان ثبت ملی کنیم و این بنا هم در این محدوده واقع شده است، با ثبت این محدوده از ابنیه تاریخی موجود با نظارت میراث فرهنگی حفاظت و صیانت می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2596

به "هتل فردوسی رشت تخریب نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل فردوسی رشت تخریب نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید