هرآنچه باید درباره تاکسی های سیاه لندن بدانید، عکس

به گزارش هدا بلاگ، تاکسی های سیاهِ لندن که با نام بلَک کَب (Black Cab) شناخته می شوند، یکی از نمادهای شهر لندن به شمار می آیند. این تاکسی های سیاه بسیار قابل اعتماد هستند. البته علی رغم اینکه کرایه سفر شما با تاکسی متر محاسبه می گردد و نرخ ثابتی برای آن در نظر گرفته نشده است، تاکسی های سیاه گران تر از تاکسی های معمولی هستند. بعضی از مسافران کرایه ای بیشتر از کرایه محاسبه شده پرداخت می نمایند؛ پس مراقب باشید شما هم این اشتباه را تکرار نکنید. به علاوه، راننده های این تاکسی های سیاه اطلاعات زیادی درباره لندن دارند، زیرا هر روز در حال تردد در خیابان های لندن هستند. می توانید از رانندگان هدایت بخواهید و درباره تاریخچه لندن اطلاعات خوبی کسب کنید. به این ترتیب با یک فرد محلی که علاقه زیادی به صحبت کردن دارد، گفت وگو نموده اید.

هرآنچه باید درباره تاکسی های سیاه لندن بدانید، عکس

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

تمام رانندگان تاکسی های سیاه باید دوره آموزشی یا (The Knowledge) را بگذرانند؛ به این معنا که آن ها درباره 25,000 خیابانِ لندن در شعاع 9 کیلومتریِ تقاطع چِرینگ کراس (Charing Cross) مطالعه و آن ها را حفظ می نمایند. این موضوع ثابت می نماید رانندگان تاکسی های سیاه راستا درستِ سفر شما را می دانند. اتمام این دوره از 2 تا 4 سال طول می کشد؛ می توانید این گونه تصور کنید که راننده تاکسی تان دارای مدرک دانشگاهیِ آشنایی با لندن است.

کرایه کردن تاکسی

روی سقف تاکسی هایی که قابل کرایه کردن هستند، چراغی وجود دارد که کلمه تاکسی (TAXI) بر روی آن نمایان شده است. اگر این تاکسی ها کرایه شده باشند، این چراغ خاموش می گردد. برای کرایه کردنِ تاکسی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دست خود را برای آن تاکسی که به شما نزدیک می گردد، تکان دهید. از شیشه جلوی تاکسی با راننده صحبت کنید، درباره مقصد خود به او شرح دهید و سپس روی جایگاه عقب بنشینید. تاکسی های سیاه می توانند 5 مسافر سوار نمایند؛ 3 مسافر بر روی جایگاهِ عقب و 2 مسافر بر روی جایگاه های تاشو که روبه روی هم قرار گرفته اند. اگر چمدان یا بار همراه خود دارید، از راننده درخواست کنید وسایل شما را روی جایگاهِ جلو و در کنار خود قرار دهد. زمانی که قصد کرایه کردن یک تاکسی را دارید، حتما به جایی که ایستاده اید توجه کنید. این تاکسی ها نمی توانند در راستا عابر پیاده یا مکان هایی که برای دیگر رانندگان و عابرین خطرپذیر است، بایستند.

مینی کب یا تاکسی کوچک

مینی کَب (Minicab) یا تاکسیِ کوچک ارزان تر از تاکسی های سیاه هستند زیرا کرایه را پیش از حرکت به شما می گویند. اما رانندگان این مینی کَب ها به اندازه رانندگان تاکسی های سیاه با خیابان ها آشنایی ندارند. بیشتر این رانندگان از تکنولوژیِ سَت نَو (SatNav) یا جی پی اس برای پیدا کردن راستا استفاده می نمایند. بعضی از این تاکسی ها دارای رنگ های روشن هستند و جزئیاتِ شرکت تاکسیرانیِ مربوطه بر روی آن ها نوشته شده است. البته بیشتر شبیه خودروی شخصی هستند. صدا کردنِ مینی کَب ها در خیابان غیرقانونی است و تنها باید از آژانس های معتبر برای کرایه مینی کَب های مجوزدار اقدام کنید.

تاکسی های بدون مجوز

تاکسی های بدون مجوز بیرون از مکان های عمومی مانند سینما ها و سالن های تئاتر و کلوب های شبانه منتظر مسافر می ایستند. اما استفاده از این تاکسی ها به 2 دلیل توصیه نمی گردد: 1. این تاکسی ها غیرقانونی هستند. 2. ممکن است با سوار شدن به این تاکسی ها زندگی تان به خطر بیافتد. داستان های ترسناکی درباره مسافرانی که آسیب دیده اند یا هرگز به مقصد خود نرسیده اند به گوش می رسد.

اطلاعات بیشتر از تاکسی های لندن

یکی دیگر از روش های استفاده ایمن از تاکسی های لندن، استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه است. اگر دوست دارید با تاکسی در لندن به گردش بپردازید، حتما در تور تاکسی های سیاه (The Black Cab Tour) شرکت کنید. در این تورها می توانید سوار تاکسی هایی با تِمِ هری پاتر شوید یا در یک مینی کوپر (Mini Cooper) یک تور خصوصی را تجربه کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1498

به "هرآنچه باید درباره تاکسی های سیاه لندن بدانید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرآنچه باید درباره تاکسی های سیاه لندن بدانید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید