شرایط سلامت پوشش خطوط لوله با تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته رصد می شود

به گزارش هدا بلاگ، با تلاش یک مجموعه آزمایشگاهی، امکان ارائه خدمات بازرسی پوشش خطوط لوله های مدفون فراهم شد تا با پیدا کردن عیوب و تعمیر آن ها از خوردگی لوله جلوگیری شود.

شرایط سلامت پوشش خطوط لوله با تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته رصد می شود

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پوشش خط لوله، نقش عایق برای لوله ها بازی می کنند و مانع تماس مستقیم آنها با محیط اطراف می شود. در صورت نقص در پوشش و تماس مستقیم لوله با یک الکترولیت مثل خاک، این تجهیز در معرض خوردگی قرار می گیرد به همین دلیل پایش مداوم و تعمیر آنها بسیار مهم و ضروری است.

بر همین اساس شرکت آزمونه فولاد عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با استقرار دستگاه های تست پوشش (PCM و DCVG) امکان ارائه خدمات بازرسی پوشش خطوط لوله مدفون را فراهم کرده است.

برای ارزیابی کیفیت پوشش خطوط لوله مدفون در خاک، از تجهیزاتی استفاده می شود که از فناوری پیشرفته ای برخوردارند. این تجهیزات با اعمال ولتاژ و جریان به خطوط لوله نقاط نشت جریان را پیدا می کنند شناخت این ویژگی به صنعتگران کمک می کند از شرایط سلامت پوشش خطوط لوله مطلع شوند و با پیدا کردن عیوب و تعمیر آنها از خوردگی لوله ها جلوگیری کنند.

این شرکت با استقرار دستگاه های به روز و مطمئن، ارزیابی های خود را با استفاده از این تجهیزات پیشرفته انجام می دهد. اساس این روش بر مبنای استفاده از جریان متناوب و تعقیب جهت و اندازه آن در داخل خطوط لوله انجام می شود. استفاده از جریان متناوب و با فرکانس های مختلف، دستگاه PCM را قادر به تشخیص تداخل جریان استاتیکی و دینامیکی در محیط های شلوغ و پیچیده می کند.

روش PCM قادر است علاوه بر بازرسی کیفیت پوشش، منابع و محل های بروز تداخل جریان را به خوبی تشخیص دهد. همچنین این دستگاه ها دقت لازم برای بازرسی خطوط لوله مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاهی و خطوط لوله انتقال نفت و گاز هستند.

یکی دیگر از روش های ارزیابی پوشش خطوط لوله اندازه گیری پتانسیل در نقاط مختلف لوله و مقایسه آنها با هم است که کامل ترین و ساده ترین روش استفاده از دستگاه DCVG است. اساس کار دستگاه DCVG که به نوعی مکمل دستگاه PCM نیز هست اعمال ولتاژ DC به خط لوله و اندازه گیری گرادیان ولتاژ در نقاط مختلف روی لوله است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3407

به "شرایط سلامت پوشش خطوط لوله با تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته رصد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط سلامت پوشش خطوط لوله با تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته رصد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید