پوتین در ملاقات با بایدن بر خطوط قرمز روسیه تأکید می نماید

به گزارش هدا بلاگ، سخنگوی کرملین گفت، ولادیمیر پوتین مواضع قاطع روسیه درباره عضویت احتمالی اوکراین در ناتو را به همتای آمریکایی خود گوشزد خواهد نمود و شرایط نمایندگی های دیپلماتیک روسیه در آمریکا نیز مورد آنالیز قرار می گیرد.

پوتین در ملاقات با بایدن بر خطوط قرمز روسیه تأکید می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) در ژنو گفت که طرف روسی به این مسئله دقت نموده که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا امکان عضویت احتمالی اوکراین در ناتو را بعید ندانسته است. وی این اظهارنظر را عاملی جدید ارزیابی نموده و یادآور شد که پیش از این چنین سخنی گفته نمی شد.

سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران اضافه نمود: ولادیمیر پوتین همیشه در ترسیم خطوط قرمز روسیه صریح بوده و این صراحت مسلماً در ملاقات امروز با جو بایدن که مذاکراتی چندان ساده نیست، نیز وجود خواهد داشت و رئیس جمهور پوتین در ملاقات رو در رو با همتای آمریکایی خود، مواضع قاطع طرف روسی درباره عضویت احتمالی اوکراین در ناتو را به اطلاع وی خواهد رساند.

بایدن در خاتمه نشست سران ناتو در بروکسل گفت که کشورهای عضو این سازمان در آینده نیز از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین حمایت خواهند کرد. به گفته وی، مقامات کی یف باید اعضای ناتو را متقاعد نمایند که اوکراین استحقاق پذیرفته شدن در صفوف ناتو را دارد و همه اقدامات لازم برای این منظور را انجام خواهند داد.

پسکوف همچنین یادآور شد که شرایط نمایندگی های دیپلماتیک روسیه در ایالات متحده نیز در ملاقات روسای جمهوری روسیه و آمریکا مورد آنالیز قرار خواهد گرفت. وی گفت: بدون تردید از این مشکل نمی توان چشم پوشی کرد. فعالیت دیپلماتیک سنگ زیربنای روابط دوجانبه است.

سخنگوی کرملین اضافه نمود، تبادل نظرهای مرتب بین مقامات مسکو و واشنگتن، از جمله در بالاترین سطح، به ابتکارعمل طرف آمریکایی از هم پاشیده شده و ولادیمیر پوتین هرگز هوادار قطع مذاکرات دوجانبه نبوده است.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام نموده که رئیس جمهوری روسیه پیش از ظهر امروز مسکو را به مقصد ژنو ترک نموده است. پوتین بعد از ظهر امروز برای نخستین بار با جو بایدن همتای آمریکایی خود ملاقات و تبادل نظر خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2981

به "پوتین در ملاقات با بایدن بر خطوط قرمز روسیه تأکید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین در ملاقات با بایدن بر خطوط قرمز روسیه تأکید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید