کانادا موقتا همکاری خود با نیروهای ارتش عراق را متوقف می نماید

به گزارش هدا بلاگ، در پی بحران اقلیم کردستان عراق و درگیری های مسلحانه در این کشور، وزارت دفاع کانادا گفت به صورت موقت همکاری خود را با نیروهای ارتش عراق متوقف می نماید.

کانادا موقتا همکاری خود با نیروهای ارتش عراق را متوقف می نماید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور گردشگری کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، وزارت دفاع کانادا اعلام نمود که در پی تنش ایجاد شده میان نیروهای ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه، نیروهای ویژه کانادایی به صورت موقت یاری های خود را به نیروهای ارتش عراق متوقف نموده اند.

دان لو بوتیلیه سخنگوی وزارت دفاع کانادا اعلام نمود که نظامیان کانادایی به محض اینکه شرایط رابطه نیروهای امنیتی موجود در عراق روشن گردد و اولویت ها و مأموریت هایی که نیروهای کانادایی باید در چارچوب مقابله با داعش انجام دهند معین گردد، این نیروها یاری های خود به نیروهای مسلح عراقی را از سر می گیرند.

کانادا که یکی از کشورهای عضو ائتلاف آمریکایی ضد داعش است تأکید کرد که نیروهای عراقی با همکاری ائتلاف آمریکایی ضد داعش در طول چندماه گذشته پیروز شدند بخش های زیادی از خاک عراق را از چنگ داعش خارج نمایند و اضافه کرد که باید کوشش ها در عراق با هدف تثبیت پیروزیت هایی که اخیرا در مقابله با داعش ایجاد شده است، باشد.

وی تأکید کرد که مبارزه با داعش و تروریسم هنوز راستا طولانی در پیش دارد زیرا تروریست های داعش هنوز پایگاه هایی در عراق دارند و شرایط موجود ممکن است به زودی تغییر کند.

کانادا 210 نیروی نظامی ویژه درعراق دارد. تا پیش از سال 2016 کانادا حدود 100 نظامی در عراق داشت.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 343

به "کانادا موقتا همکاری خود با نیروهای ارتش عراق را متوقف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا موقتا همکاری خود با نیروهای ارتش عراق را متوقف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید