کاهش خطاهای پزشکی با توانمندسازی پزشکان از اولویت هاست

به گزارش هدا بلاگ، تهران (پانا) - معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی گفت در حوزه آموزش رسالت بزرگی را برای پیشگیری از جرم در برنامه ها داریم و باید جامعه پزشکی در کشور به آن درجه از موازین حقوقی برسد که مسائلی مانند خطاهای پزشکی کمترین میزان را داشته باشد.

کاهش خطاهای پزشکی با توانمندسازی پزشکان از اولویت هاست

به گزارش ایسنا، سید امیرحسین مهدوی، امروز دوشنبه 24 خرداد در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید پزشکی قانونی خراسان جنوبی اضافه نمود: ذیل برنامه تحولی قوه قضاییه پژوهش هایی در حوزه پزشکی قانونی انجام می گردد و غالبا باید کاربردی باشد که نتیجه گیری های آن برای پیشبرد اهداف سازمان و ارتقای کیفی فعالیت های خدمات کارشناسی پزشکی قانونی در نظر گرفته گردد.

وی اضافه نمود: باید پزشکانی که در بخش درمان، خدمات ارائه می دهند با مطلع بودن نسبت به مسایل قانونی و حقوقی کمترین خطا را داشته باشند چون حجم زیادی از خدمات در فیلد بهداشت و درمان انجام می گردد که درصد کمی ممکن است با خطا روبرو گردد و همین میزان کم هم باید به صفر برسد.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در برنامه های آموزشی این سازمان در واقع برنامه هایی گنجانده شده که پزشکان بخش درمان نسبت به این موضوع باید مطلعی پیدا نموده و به خطاهای پزشکی اشراف داشته باشند و بدانند تبعات خطاهای پزشکی چه عواقب و مسئولیت ها در پی خواهد داشت.

وی توضیح داد: این مهم یکی از اهداف تحولی آموزش برای پزشکان بخش درمان است که سازمان پزشکی قانونی با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی انجام می دهد و همین برنامه ها برای استان خراسان جنوبی نیز حاکم است.

مهدوی با بیان اینکه برنامه های پژوهشی بسیار متنوع است ادامه داد: درخصوص پیشگیری از مسمومیت ها، آسیب های اجتماعی از قبیل خودکشی، حوادث ترافیکی و رانندگی و تمامی مرگ های غیرطبیعی که حوزه خدمات پزشکی قانونی در مرگ های غیرطبیعی است، پژوهش های موثر و اثربخشی اجرا شده است.

وی گفت: در ارتباط با صدمات و عوارض معلولیت های متعاقب حوادث ترافیکی که غالبا جوانان را دچار ضرر و زیان های هنگفتی می نماید، پژوهش های کاربردی در حال اجرا است چراکه صدمات مالی زیادی به بدنه جامعه می زند.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی اظهار کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی، دسترسی به خدمات پزشکی قانونی برای همه مردم کشور یکسان است و به همان کیفیت که در تهران است در سایر نقاط کشور از جمله خراسان جنوبی نیز ارائه می گردد.

وی ادامه داد: آنچه بسیار مهم بوده در این برنامه معرفی تجهیزات، نیروی انسانی و امکانات اداره کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی به ویژه شهرستان بیرجند است.

مهدوی گفت: خوشحالیم از اینکه تجهیزاتی که در اداره کل استان مستقر است هیچ تفاوتی به لحاظ کیفی، اهمیت و ارزش با مراکز پیشرفته ای مانند آزمایشگاه تهران ندارد.

وی اعلام کرد: پزشکان متخصص و کارشناسان در اداره کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی مستقر هستند، اما باید نیروی انسانی تقویت گردد؛ همچنین باید در شهرستان های دوردست استان که فاقد پزشکی قانونی هستند، پزشک مستقر کنیم تا دسترسی مردم این استان پهناور به خدمات آسان تر گردد.

در این آیین از خدمات چهار ساله مصطفی جعفرزاده مدیرکل پیشین پزشکی قانونی خراسان جنوبی قدردانی و محمدعلی توکلی به عنوان مدیرکل جدید معرفی گردید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2973

به "کاهش خطاهای پزشکی با توانمندسازی پزشکان از اولویت هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش خطاهای پزشکی با توانمندسازی پزشکان از اولویت هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید