کاهش دما و تشدید بارش در استان های ساحلی خزر

به گزارش هدا بلاگ، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش دما و تشدید بارش در استان های ساحلی خزر طی روز های آینده اطلاع داد.

کاهش دما و تشدید بارش در استان های ساحلی خزر

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (5 مرداد) در بعضی نقاط استان های ساحلی خزر، ارتفاعات مناطق البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و جنوبی، خراسان شمالی، ارتفاعات بعضی نقاط استان های واقع در شمال غرب، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: طی فردا و پس فردا (6 و 7 مرداد) این شرایط در ارتفاعات مناطق البرز مرکزی، زاگرس مرکزی، خراسان شمالی، جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب فارس و طی روز چهارشنبه (8 مرداد) در بعضی نقاط شمال غرب، سواحل خزر و ارتفاعات البرز مرکزی دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی روز پنجشنبه (9 مرداد) رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، دامنه های جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش بینی می گردد، اظهارکرد: از اواخر وقت روز های چهارشنبه و پنجشنبه کاهش دما در نوار شمالی کشور و تشدید بارش و وزش باد در استان های ساحلی خزر رخ می دهد. دریای خزر نیز طی این مدت مواج خواهد بود.

ضیاییان در ادامه گفت: طی روز های آینده در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید ادامه دارد و روز های چهارشنبه و پنجشنبه (8 و 9 مرداد) احتمال رخداد طوفان گرد و خاک در منطقه زابل وجود دارد.

وی با بیان اینکه از روز دوشنبه تا آخر هفته افزایش نسبی در استان های واقع در غرب و جنوب غرب رخ می دهد، گفت: دریای عمان نیز فردا (6 مرداد) مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در انتها درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (6 مرداد) کمی ابری، اوایل شب افزایش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای 29 و حداکثر دمای 40 درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (7 مرداد) نیز کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و با حداقل دمای 30 و حداکثر دمای 39 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1212

به "کاهش دما و تشدید بارش در استان های ساحلی خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش دما و تشدید بارش در استان های ساحلی خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید