کشت کتان در شهرستان گناوه افزایش می یابد

به گزارش هدا بلاگ، سیدعلی پاک نژاد در حاشیه برداشت محصول کتان در شهرستان گناوه به خبرنگاران گفت: برداشت محصول سال جاری در روستای مجنون بخش ریگ شهرستان گناوه برای نخستین بار در استان بوشهر کشت و برداشت شد.

کشت کتان در شهرستان گناوه افزایش می یابد

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه محصول کتان یکی از محصولات وارداتی از کشورهای خارجی است که بیشتر مصارف داخلی از خارج به کشورمان وارد می گردد کشاورزان این شهرستان در راستای خودکفایی کشور اقدام به کشت این محصول کردند.

فرماندار گناوه گفت: دانه های کتان که برای مصرف غذای پرندگان زینتی استفاده می گردد در سال گذشته به صورت آزمایشی و در مقدار کم توسط این کشاورز کشت شده بود ولی برداشت چندانی نداشته است.

پاک نژاد توضیح داد: سال جاری کشت دانه های کتان با حمایت و هدایت و مشاوره کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان گناوه در سطح سه هکتار برای نخستین بار در استان بوشهر اجرا شده و با توجه به بارندگی های خوب در فصل زراعی انتظار می رود حدود سه تن برداشت گردد.

وی گفت: امید است در سال های آینده بتوان کشت این محصول که خریداران زیادی دارد را در سطح شهرستان افزایش داد و به سمت بی نیازی کشور در این محصول از کشورهای خارجی گام برداشت.

کشاورز روستای مجنون که اقدام به کشت دانه کتان نموده گفت: با توجه به اینکه پرندگان زینتی پرورش می دهم، برای تهیه خوراک آنان مجبور بودم به شهرهای دیگر نظیر قم و تبریز عزیمت و دانه ها را تأمین کنم که سخت و سخت بود و تصمیم گرفتم آن را در منطقه خود که زمین های حاصلخیز دارد کشت کنم.

خضری اضافه نمود: احتمالاً از سه هکتار زیر کشت این محصول سه تا چهار تن محصول کتان برداشت کنم که در نوع خود بی نظیر است و حتی خریداران آن از دیگر شهرهای کشور برای خرید این محصول اعلام آمادگی نموده اند.

این کشاورز گفت: این محصول در داخل کشور فقط در تبریز کشت می شد و به صورت عمده از کانادا وارد می شد و در اختیار پرورش دهندگان پرندگان زینتی قرار می گرفت.

وی اضافه نمود: قیمت این محصول هم اکنون در بازار داخلی هر کیلوگرم بین 30 تا 36 هزار تومان در حال خرید و فروش است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 27

به "کشت کتان در شهرستان گناوه افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت کتان در شهرستان گناوه افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید