یزد قابلیت تبدیل به الگویی کشوری در زمینه شهرنشینی را دارد

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران: چهره ماندگار هنر و معماری ایران و استاد کرسی دانشگاه های ایران، فرانسه و ایتالیا، گفت: شهر یزد می تواند به الگویی کشوری در زمینه شهرنشینی تبدیل گردد.

یزد قابلیت تبدیل به الگویی کشوری در زمینه شهرنشینی را دارد

به گزارش خبرنگاران از یزد، منصور فلامکی با بیان اینکه شهر یک نهاد انسانی و مدنی با مقصودی مشخص است، گفت: شهر بر اساس تفاهم ذهنی آدمیان با یکدیگر به جهان می آید و در ذات خود تفاهمی ذمنی و غیر مکتوب دارد.

وی گفت: در بحث شهر و شهرسازی انسانی بودن از یک سو و مدنی بودن و در فضای مدنی زیستن از سوی دیگر مورد توجه و اهمیت قرار می گیرد.

استاد کرسی دانشگاه های ایران، فرانسه و ایتالیا اضافه کرد: هیچ نسلی از نسل دیگر بهتر یا بدتر نیستند و این در حالی است که گذاره نسل ها از خونی به خون دیگر و از خوئی به خوی دیگر استمرار دارد و هر بار نوآوری خود را که بر اساس شاخصه های مدنی هستند در جامعه به دنبال دارد.

اولین چهره ماندگار کشور در رشته های هنر و معماری گفت: شهر یک نهادی است که بر اساس شاخصی زیر عنوان تعادل پویا زندگی می نماید، به این دلیل که در تعادل پویا، تضادی عمیق وجود دارد و آن تضاد این است که از یک سو تعادل، انسان را به سمت عدم فعالیت در هر زمینه راهنمایی می نماید و از طرف دیگر، پویایی تمام زمینه های توافق های آدمیان را برهم می ریزد.

وی با بیان این مطلب که تعادل گویا جامعه مدنی پرجنب و جوش به وجود می آورد، در ارتباط با فضای شهری یزد، عنوان نمود: یزد شهری است که به دلیل نوع فرهنگ موجود در آن، تاکنون گرفتاری های جهانی و کشوری پیدا نکرده و می تواند روی پای خود بایستد.

فلامکی گفت: یزد استقلال خود را مدیون فرهنگی است که همواره با لهجه شیرین خود زندگی می نماید و فقطشکل ظاهری ندارد.

استاد دانشگاه تهران اعلام نمود: داشتن زمینه های ثروت، دانش، ادب و فرهنگ که مهمترین مباحث وصل سرزمین به شهر است، آبادی های درون سرزمین را به شهر منتقل می نماید.

وی اعلام نمود: ما می توانیم از شهر یزد به عنوان مرکز سکونتی بی نظیر صحبت کنیم، اگر به موقع شهر یزد بتواند با حفظ فرهنگ خود قبل از اینکه به کلان شهر تبدیل گردد به تمام چیزهایی که یک کلان شهر احتیاج دارد برسد و آنها را به درستی مدیریت کند، می توان گفت شهر یزد نمونه ای ارجمند برای تمام ایرانیان است.

اولین چهره ماندگار کشور در رشته های هنر و معماری گفت: مدیریت هر شهر متعلق به همان شهر است و این به دلیل نوع فرهنگ، لهجه و به دلیل روابطی است که از هر شخص به شخص دیگر و از خانواده به خانواده ای دیگر وجود دارد.

ر

منبع: تسنیم
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 52

به "یزد قابلیت تبدیل به الگویی کشوری در زمینه شهرنشینی را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یزد قابلیت تبدیل به الگویی کشوری در زمینه شهرنشینی را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید