33 هشدار مهم درباره وحشتناک ترین روزهای کرونایی کشور دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا در کلانشهر تهرانوضعیت تهران فوق العاده بحرانی و کاملا قرمز است.

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران : مسئولان درمانی ایران و پزشکان خط اول مبارزه با کرونا می گویند در پیک سوم کرونا در ایران، روز به روز تعداد بیماران بدحال بیشتر می گردد و درصد فوتی های آی س یو هم بالا رفته است.

33 هشدار مهم درباره وحشتناک ترین روزهای کرونایی کشور دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا در کلانشهر تهرانوضعیت تهران فوق العاده بحرانی و کاملا قرمز است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از همشهری آنلاین: شیوع کووید-19 در پیک سوم خود در ایران به گونه ای است که به گفته مسئولان و دست اندرکاران درمانی و بهداشتی، کشور را با شرایطی پیچیده و بحرانی روبه رو نموده است. روز به روز تعداد بیماران بدحال بیشتر می گردد.

مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا امروز گفته است: شرایط اپیدمی کرونا در ایران هیچ وقت به این وحشتناکی نبوده و هرگونه تجمعی باید لغو گردد. این درواقع آخرین اظهار نظر درباره هجوم تازه کرونا به ایران است.

اما در دو روز گذشته نکات مختلف و تکان دهنده ای از هجوم سوم کرونا به ایران منتشر شده است که 33 مورد از مهمترین آنها را به نقل از 5 چهره اصلی رسانه ای در روزهای کرونایی می بینید؛

اظهارنظر نماینده

نکات مهم

دکتر پیغام طبرسی ئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری

در شهر تهران تخت بستری برای بیماران کرونایی نداریم.

در 2 هفته اخیر با بیمارانی با علائمی شدیدتر از دوره های قبل روبرو شده ایم.

بالاترین میزان بستری شدگان کرونایی از ابتدای شیوع تا امروز در بخش های آی سی یو مربوط به روزهای اخیر است.

تقریبا تمام ظرفیت بخش های مراقبت ویژه کشور در اشغال بیماران کرونایی قرار گرفته است.

با کمبود تخت های بستری روبه رو هستیم که این موضوع بیانگر این مهم است که کشور با شرایط بسیار نگران نماینده و بحرانی روبه رو شده است.

روز به روز تعداد بیماران بدحال بیشتر می گردد.

شیوع و انتشار ویروس نیز در حال خارج شدن از حد کنترل است.

درصد فوتی های کرونا در آی سی یو بسیار بالاست.

درمان بیماران مبتلا به کرونا در مقایسه با ماه های گذشته سخت تر شده است.

ویروس کرونا جهش عمده ای نداشته و تمامی جهش های آن صرفا نقطه ای است.

جهش های ویروس کووید-19 باعث شده بیماری زایی آن چند برابر گردد.

ابتلا و عدم ابتلا به کرونا به ژنتیک و گروه خونی افراد ربطی ندارد.

کرونا در یک لحظه میزبان خود را شکار می نماید.

موارد عدیده ای در موج سوم کرونا بدون هیچ بیماری زمینه ای و ریسک فاکتوری درگیر ابتلا به این بیماری در فرم های شدیدتر شده اند.

دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا در کلانشهر تهران

شرایط تهران فوق العاده بحرانی و کاملا قرمز است.

در حال حاضر در تهران میزان استفاده از ماسک حدود 55 درصد است.

در بعضی مناطق پرتراکم استان و مراکزی از جمله مترو امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد.

یک هفته تعطیلی تهران فایده ای ندارد، حداقل باید 2 هفته تعطیلات ادامه داشته باشد.

درخواست جریمه کردن خودروهای غیربومی در شهرهای مختلف در پیک سوم کرونا و اجرای محدودیت های تردد و فعالیت بعضی صنوف داده شده است.

تعداد مرگ و میر، ابتلا و بستری کرونا در تهران به شدت افزایش یافته و در کمتر از 10 روز عدد فوتی، ابتلا و بستری در آن با آمار 3 تا 4 هفته ای در پیک دوم برابری می نماید.

اعمال جریمه برای متخلفانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند، در تهران به صورت آزمایشی انجام و میزان، نحوه تخصیص و نحوه اعمال جریمه ها زیر نظر وزارت کشور و وزارت بهداشت تعیین می گردد و بعد از تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا برای اجرا تا انتها هفته جاری ابلاغ خواهد شد.

مسعود مردانی متخصص بیماری های عفونی

اگر در 2 تعطیلی پیش رو 2 میلیون نفر شمال بروند و بدون رعایت پروتکل ها عزاداری ها برگزار گردد و بازگشایی بدون منطق مدارس ادامه پیدا کند، به عدد 600 فوتی در روز هم خواهیم رسید.

واقعا تخت بیمارستانی کم است اما این طور هم نیست که آمبولانس ها نتوانند بیمار خالی نمایند.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت

در حال حاضر که تعداد بستری مبتلایان کرونا اوج گرفته است.

اکنون به ویژه در تخت های آی سی یو و بیمارستان های ارجاعی دچار مشکل قابل توجه شده ایم.

7، 8 ماه است که نیروی انسانی ما در بیمارستان ها با تمام قدرت و قوا دارند کار می نمایند و اکنون با فرسودگی نیروی انسانی روبرویم.

از بعضی تجهیزات مربوط به بیماران کرونایی بیمارستان ها خارج از ظرفیت شان استفاده می گردد.

اگر به تخت های بیمارستان صحرایی احتیاج پیدا کنیم، باید با امکانات بیمارستانی و حداقل دارای اکسیژن ساز برای هر فرد، وسایل یاری تنفسی و سایر تجهیزات مورد احتیاج باشند که البته تامین و اجرایی کردن این تجهیزات و چنین تخت هایی سخت است.

با وجود اینکه به دلیل شرایط کرونایی 20 تا 35 درصد پذیرش بیماران عادی را در بیمارستان ها کاهش دادیم، در لحظه کنونی 311 بیمار در اورژانس ها منتظر هستند تا به بخش های بستری منتقل شوند، اما به دلیل کمبود تخت دچار مشکل هستیم
مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا

کرونا با هیچ کس شوخی ندارد و باید همه تجمعات و جلسات اداری و غیراداری تا جای ممکن به صورت مجازی و از راه دور برگزار گردد. هرگونه تجمع در محیط های بسته در شرایط کنونی خطرناک است. جلسات در فضاهای بسته به خصوص اگر زمان جلسه طولانی باشد، حتما در انتقال بیماری موثر است.

اکنون در بدترین شرایط کرونا از زمان آغاز این اپیدمی در ایران هستیم. در این شرایط هرگونه رفت و آمد و مراوده انسان ها با یکدیگر موجب گسترش و سرایت بیشتری کووید19 می گردد و به سیر صعودی بیماری دامن می زند. بیمارستان ها پر شده و جای خالی ندارند و اگر فردی به کووید19 مبتلا گردد، امکان پذیرش او در بیمارستان وجود ندارد. در بیمارستان ها تخت خالی آی سی یو نداریم. حتی در بعضی بیمارستان ها اکسیژن کافی برای مراقبت از بیماران وجود ندارد.

بیمارستان ها پر شده و جای خالی ندارند و اگر فردی به کووید19 مبتلا گردد، امکان پذیرش او در بیمارستان وجود ندارد. در بیمارستان ها تخت خالی آی سی یو نداریم. حتی در بعضی بیمارستان ها اکسیژن کافی برای مراقبت از بیماران وجود ندارد.
از نظر علمی و دانش درمان کمبودی نداریم. داروهای لازم هم در دسترس است اما امکانات و تجهیزات بیمارستانی به اندازه کافی وجود ندارد. از گذشته هم فقط بیماران بدحال را در بیمارستان بستری می کردیم و بیمارانی که بدحال نیستند، سرپایی دارو می گیرند و در خانه استراحت می نمایند اما حالا حتی برای بیماران بدحال هم تخت بیمارستانی کافی نداریم و به سمتی می رویم که باید بیمارستان صحرایی دایر کنیم و البته بیمارستان صحرایی هم تا به امروز ایجاد نشده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1669

به "33 هشدار مهم درباره وحشتناک ترین روزهای کرونایی کشور دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا در کلانشهر تهرانوضعیت تهران فوق العاده بحرانی و کاملا قرمز است." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "33 هشدار مهم درباره وحشتناک ترین روزهای کرونایی کشور دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا در کلانشهر تهرانوضعیت تهران فوق العاده بحرانی و کاملا قرمز است."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید