آب و هوای هرمزگان از امشب طوفانی می گردد

به گزارش هدا بلاگ، مدیریت بحران استانداری هرمزگان از احتمال طغیان رودخانه های فصلی در ارتفاعات استان و مواج شدن خلیج فارس از امشب تا سرانجام هفته اطلاع داد.

آب و هوای هرمزگان از امشب طوفانی می گردد

به گزارش خبرنگار از ، مدیریت بحران استانداری هرمزگان با صدور هشدار زرد نسبت به تغییرات گسترده جوی در استان و احتمال بارش تگرگ و تند باد لحظه ای و اختلال در تردد های دریایی، هشدار داد.

مهرداد حسن زاده ، میدر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی و صدور هشدار زرد، از امروز تا روز سه شنبه 30 شهریور ماه، استان تحت تأثیر سامانه فصلی و وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن دریا قرار گرفته است.

او با توجه به شرایط جوی، به شهروندان استان توصیه کرد تا از قرار گیری در حریم رودخانه های فصلی و صعود به ارتفاعات و بعلاوه تردد با شناور های سبک در آب های استان خودداری نمایند.

حسن زاده با اشاره به منطقه ها تحت تاثیر سامانه جوی و دریایی گفت: ارتفاعات استان مانند بشاگرد، حاجی آباد، رودان، میناب، بستک، خمیر و ارتفاعات مرکزی استان تحت تاثیر سامانه فصلی خواهند بود که برای این منطقه ها رگبار پراکنده باران، رعد و برق با احتمال بارش تگرگ و تند باد لحظه ای پیش بینی شده است.

او اضافه کرد: بعلاوه این سامانه بر روی منطقه ها دریایی جاسک، سیریک، قشم، هرمز، لارک، هنگام، سیری، جزایر تنب عظیم و کوچک و ابوموسی تاثیر خواهد گذاشت و برای این منطقه ها وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی تا حداکثر 45 کیلومتر در ساعت با افزایش ارتفاع موج در محدوده 150 سانتیمتر از در روز های یکشنبه 28 و دوشنبه 29 شهریور پیش بینی شده است

ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3226

به "آب و هوای هرمزگان از امشب طوفانی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و هوای هرمزگان از امشب طوفانی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید