آشنایی با سوغات چین

به گزارش هدا بلاگ، سفر به چین یکی از مجذوب کننده ترین و متفاوت ترین سفرهایی است که هر کسی می تواند تجربه کند. به همین میزان سوغات چین نیز شاید خاص و جالب باشد. در این کشور می توانید ماسک، چای، جواهرات، ابریشم، چوب های مخصوص غذا و ... را به عنوان سوغات تهیه کنید.

آشنایی با سوغات چین
چین یکی از بزرگترین کشورهای جهان با 9.6 میلیون کیلومتر مربع و بزرگترین کشور قاره آسیا است که در منطقه جنوب شرقی این قاره پهناور به صورت کمونیستی و تک حزبی اداره می گردد. جمعیت چین حدود 1.3 میلیارد نفر است که پر جمعیت ترین کشور جهان محسوب می گردد. چین امروزه به یکی از برزگترین قطب های مالی جهان تبدیل شده اما چیزی که گردشگران را به این کشور می کشاند وجود تمدنی کهن و غنی به لحاظ فرهنگی و تاریخی است که به پدید آمدن ساختمان های تاریخی بزرگی رسیده و همین امر سبب ورود گردشگران به این کشور شده است.

وقتی نام چین می آید ناخوادآگاه به یاد اجناس بی کیفیت و تقلبی می افتید و اگر قرار است به این کشور چند میلیاردی سفری داشته باشیم دائماً از خود می پرسیم که چه چیزی می توان از انجا تهیه کرد، در اصل امروزه هزاران و یا میلیون ها جنس مختلف در سراسر فروشگاه های این کشور وجود دارد که می توانید برای یادگاری و یا خانواده خود به یادگار از این کشور پهناور تهیه کنید، اما اگر می خواهید بدانید که سوغات سنتی و اصیل چین کدام است لطفاً ما را در ادامه مطلب همراهی کنید.

سوغات چین

چای:
چای، نقش مهمی در زندگی روزانه مردم چین دارد و مانند ایران به نوعی نوشیدنی اصلی این کشور تلقی می گردد؛ بطوری که شما در هر کجا شاهد خوردن چای به وسیله مردم خواهید بود. البته در این کشور چای های متفاوتی وجود دارد و به لحاظ درجه بندی نیز باهم فرق می نمایند، شما می توانید انواع مختلف این نوشیدنی را در بیشتر فروشگاه های این کشور پیدا کنید. اگر از شهرهای بزرگی مانند پکن می خواهید خرید کنید پیشنهاد می کنیم که به بازار ویژه چای آن بروید، در آنجا علاوه بر وجود چای، تمامی لوازمی مانند قوری، استکان و ... که لوازم جانبی چای خوری محسوب می گردد موجود است.

ابریشم: احتمالاً محبوب ترین سوغاتی که می توانید برای خانواده و همسر خود ببرید ابریشم است. محصولات ابریشمی، مانند پارچه، لباس، روسری و... که از چین می توانید خریداری کنید شاید کمی گران باشد اما کیفیت آن بسیار بالا و مثال زدنی است و ارزش خریدش را دارد. البته هنگام خرید مراقب باشید که حتماً جنس ابریشمی که به شما می فروشند اصل باشد.

جواهرات و زیروآلات: چین یکی از بزرگترین سازندگان جواهرات دستی و صنعتی در جهان است. این جواهرات از انواع مقرون به صرفه قیمت تا مدل های اصل و گران قیمت در بیشتر بازارهای چین یافت می شوند. در نزدیکی مکان ها و معابد ادیان مختلف در چین می توانید جالب ترین نوع از این زیورآلات که اتفاقاً مقرون به صرفه هم هستند را تهیه کنید.

اگر هم می خواهید در چین از جواهرات گران و اصلی که در آنها جید، مروارید و سایر سنگ های گرانبها استفاده شده تهیه کنید مطمئن شوید که آنها اصل باشند.

چوب های مخصوص غذا چاپستیک:
یک تجربه منحصر به فرد از خوردن غذا با این چوب ها می تواند بسیار مجذوب کننده باشد و در نوع خود یکی از مهم ترین سوغاتی هایی است که گردشگر ها از چین تهیه می نمایند، این چوب ها به همراه جعبه نگهداری آنها در مدل های مختلفی وجود دارد که در اغلب بازارهای چین پیروز به خریداری آنها خواهید شد.
Cloisonne:
نوعی ظروف تزیین شده چینی است که از قدیم در این کشور وجود داشته و ریشه در تاریخ و فرهنگ مردم چین دارد، این نوع محصولات در انواع مختلفی مانند کاسه، بشقاب، سینی، قندان، گلدان و ... وجود دارد و شکل های متنوع و زیبای آن با تزیینات بومی مزیین شده است. مراقب باشید قیمت این ظرف ها چندان گران نیست.
Chinese Knots:
محصولی است تزیینی که با استفاده از نخ و پارچه به روش گره های خاص چینی به وجود می آید. این کار یک هنر باستانی است و هنوز هم در بیشتر خانه های چین یک نمونه از آن آویزان شده است و شما می توانید آن را به عنوان یک نماد از فرهنگ چین تهیه کنید. به علت مقرون به صرفه بودن این محصول اگر می خواهید برای چند نفر از دوستان یک هدیه و نماد مناسب به یادگار ببرید بهتر است آن را به عنوان سوغات چین مد نظر داشته باشید.
پارچه نوشته های چین:
خط چینی یک نوع منحصر به فرد خود را دارد و هنوز هم پارچه نوشته های خوشنویسی شده در چین رواج فراوانی دارند. شما می توانید به یکی از این فروشگاه ها رفته و از آنها بخواهید کلمه مورد نظر شمارا روی آن بنویسند.
ماسک:
اگر فیلم های چینی را دیده باشید مشاهده کردید که مردم آنها در بیشتر مراسمات و جشن های خیابانی ماسک های عجیب و غریب به صورت می زنند. این ماسک ها که در انواع و شکل های مختلف یافت می گردد ریشه در فرهنگ و تاریخ این کشور دارد و می تواند گزینه ای مناسب از سوغات چین با ایده ای جالب و قیمتی مقرون به صرفه برای خرید باشد.
یادگاری مائو:
مائو تئورسین مارکسیسم و یکی از سیاست مداران برجسته کمونیست است که جمهوری خلق چین را در 1949 پایه گذاری کرد. اشیاع مختلف، کتاب ها و نمادهای گوناگونی وجود دارد که تصویر مائو در زمینه قرمز روی آن نقش بسته شده است و می تواند یک یادگاری جالب و خاص برای علاقه مندان به سیاست و تاریخ از چین باشد.
مون کیک کانتونی
مون کیک کانتونی یکی از شیرینی های معروف شهر گوانجو است که به بافت نازک و ظاهری زیبا و ظریف معروفیت دارد. این مون کیک ها در دو نوع شیرین و شور تهیه می شوند که شما می توانید با توجه به ذائقه خود یکی را انتخاب کنید. برترین مون کیک های شهر گوانجو را می توانید در یکی از رستوران های Lianxianglou, Tao Tao Ju, Likoufu پیدا کنید.منبع: راسخون
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3358

به "آشنایی با سوغات چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سوغات چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید