آغاز به کار اتوبوس و مترو در شیراز، نبود نظارت بهداشتی

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران/فارس بعد از 3 ماه، ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز شامل اتوبوس و مترو، بازگشایی شد حال آنکه نگرانی از سرعت دریافت فرایند شیوع کروناویروس در این شهر که تا به امروز عملکردی قابل قبول در مقابله با کووید19 داشته، وجود دارد.

آغاز به کار اتوبوس و مترو در شیراز، نبود نظارت بهداشتی

صبح شنبه دهم خرداد و بر اساس اعلام قبلی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، فعالیت قطار شهری و اتوبوس های خط واحد که از اسفند سال گذشته متوقف شده بود، آغاز شد.

مجتبی زوربخش هفته گذشته در یک کنفرانس خبری اعلام کرده بود که پیش بینی برای عرضه ماسک به مسافران قطار شهری شده است اما اجباری کردن استفاده از ماسک باید با همکاری سایر دستگاه های متولی، دنبال شود.

به گزارش خبرنگاران، در حالیکه بخش قابل توجهی از مسافران اتوبوس و مترو در شیراز، خود را ملزم به استفاده از ماسک می دانند، شمار اندکی از مسافران، بدون رعایت حداقل های بهداشتی، از این امکان حمل و نقلی استفاده می کنند.

گزارش میدانی خبرنگاران خبرنگاران در شیراز حاکی است که با وجود پیش بینی مکانی برای عرضه و فروش ماسک به مسافران و استقبال شهروندان از این اقدام، اما بین مسافران می توان افرادی را یافت که به الزامات و پروتکل های بهداشتی و مخاطراتی که تردد و حضور در اماکن و وسایل عمومی برای آنان و دیگر شهروندان به دنبال دارد، توجهی ندارند.

براساس مشاهدات میدانی، سازمان قطار شهری شیراز برای پرسنل خود در بخش های مختلف، استفاده از دستکش، ماسک و شیلدهای محافظ صورت را الزامی کرده و تمام کارکنان این سیستم حمل و نقلی، مجهز به تجهیزات حفاظت فردی هستند.

این گزارش حاکیست که مترو در اولین روز از فعالیت خود بعد از وقفه سه ماهه، با استقبال مسافران در اولین ساعات صبح روبرو بود، مسافرانی که اکثرا ماسک بر دهان و بینی داشتند و بعضی نیز دستکش را هم فراموش نکرده بودند.

گزارش خبرنگاران از ایستگاه ها و اتوبوس های درونشهری نیز حاکی از حضور پرشمار مردم برای استفاده از این امکان حمل و نقلی است، موضوعی که کاهش تردد خودروهای شخصی را در نقاط مختلف شهر خصوصا معابر مرکزی، به دنبال داشته.

به گزارش خبرنگاران و برابر آمارهای وزارت بهداشت، عملکرد استان فارس و شهر شیراز در مدیریت کووید 19 از ابتدای شیوع این بیماری تا به امروز، نسبت به سایر استان ها و کلانشهرها، مطلوب بوده است به گونه ای که حجم تست های اجرا شده روزانه به طور میانگین از 1200 مورد عبور کرده و شمار مبتلایان و فوت شدگان نسبت به میانگین کشوری پائین تر بوده و شمار بهبود یافتگان نیز بالاتر از میانگین کشور است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 756

به "آغاز به کار اتوبوس و مترو در شیراز، نبود نظارت بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز به کار اتوبوس و مترو در شیراز، نبود نظارت بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید