آهنگر: بیانیه گام دوم انقلاب گامی در تحقق افول آمریکاست ، جمهوری اسلامی باید مولفه های تمدن سایبری را بداند

به گزارش هدا بلاگ، رئیس دانشگاه امام حسین (ع) گفت: اگر قرار باشد جمهوری اسلامی پرچمداری دنیا اسلام را داشته باشد، باید مولفه های تمدن سایبری را بداند. ما باید بدانیم چگونه تحولات مجازی را پیش بگیریم که در آینده پیروز باشیم.

آهنگر: بیانیه گام دوم انقلاب گامی در تحقق افول آمریکاست ، جمهوری اسلامی باید مولفه های تمدن سایبری را بداند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرنگاران، حسنی آهنگر، رییس دانشگاه امام حسین(ع) صبح امروز در همایش بین المللی افول آمریکا، فرایند گذشته و تحولات آینده گفت: پیروزی انقلاب اسلامی شوکی به جهان وارد کرد و جهانی که را به بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود، به چالشی جدا کشید و جهانی که به سمت ریل بی دینی و خروج دین از جامعه می رفت، با انقلاب اسلامی عملا دین به جامعه برگشت.

آهنگر اضافه نمود: کل جهان در دوران دفاع مقدس به نمایندگی رژیم بعث عراق با ایران وارد جنگ شد و بعد از آن هم اتفاقات مختلفی مثل تهاجم فرهنگی، ناتو فرهنگی و فتنه های مختلفی مثل 78 و 88 و ...به وجود آمد.

رئیس دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: نتیجه تقابل اسلام و جهان غرب کاهش شعاع تمدن غرب و افزایش اثر تمدن اسلامی در منطقه است که در تمامی مولفه ها نشان داده می گردد.

وی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی سرلوحه کار قرار گرفته است، گفت: نگاه ما در دانشگاه امام حسین(ع) این است که بیانیه گام دوم سرلوحه دشمن شناسی و یک گامی در تحقق افول آمریکا است. جهان در حال شکل دهی تمدن سایبری بر بستر فضای مجازی است که دو حوزه در این علوم پیشگامند یکی هوش مصنوعی و دیگری اگر قرار باشد جمهوری اسلامی پرچم داری جهان اسلام را داشته باشد حتما باید مولفه های تمدن سایبری را بداند. مولفه های مختلف قدرت امروز در بیشتر کشورهای جهان در حال از دست رفتن است و ما باید بدانیم چگونه تحولات مجازی را پیش بگیریم که در آینده پیروز باشیم.

آهنگر توضیح داد: ما از پژوهشکده صدر خواسته ایم که به نظام مسائل توجه ویژه گردد. امروز باید به این موضوع باور داشت که مولفه ها و سنجه های تمدن غرب رو به افول است و هرچند که مولفه های تمدن اسلامی رو به پیشرفت است. باید در نظر داشته باشیم که با تحقیق و پژوهش در ابن زمینه باید خود را توانمند کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1823

به "آهنگر: بیانیه گام دوم انقلاب گامی در تحقق افول آمریکاست ، جمهوری اسلامی باید مولفه های تمدن سایبری را بداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آهنگر: بیانیه گام دوم انقلاب گامی در تحقق افول آمریکاست ، جمهوری اسلامی باید مولفه های تمدن سایبری را بداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید