اجرای مراحل تکمیلی مرمت و سامان دهی روستای چراغیل آذرشهر

به گزارش هدا بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی اجرای مراحل تکمیلی مرمت و سامان دهی آثار معماری و رودخانه روستای چراغیل آذرشهر تا انتها سال 99 اطلاع داد.

اجرای مراحل تکمیلی مرمت و سامان دهی روستای چراغیل آذرشهر

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه های قدیمی کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده با اشاره به اینکه برنامه های تدوین شده اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای اجرای طرح های مرمتی بناهای تاریخی به طور مستمر در حال انجام است، گفت: در این راستا تکمیل مرمت و ساماندهی آثار معماری و اصلاح راستا رودخانه روستای چراغیل آذرشهر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

او در ادامه با اشاره به اینکه طی سال گذشته بخش عمده ای از مطالعات، مستند نگاری و تهیه طرح مرمت آثار تاریخی این روستا اجرا شده بود، به اقدامات مرمتی طی امسال نیز اشاره نمود و گفت: طی امسال اقداماتی نظیر اصلاح راستا رودخانه، اجرای دیوار حائل سنگی، اجرای زهکش و کاهش آسیب های ناشی از رطوبت و مرمت آثار معماری صخره ای انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی میزان اعتبار اختصاص یافته به این مرحله از مرمت و ساماندهی آثار معماری و اصلاح راستا رودخانه روستای چراغیل آذرشهر را مبلغی حدود 500میلیون ریال مطرح نمود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 322

به "اجرای مراحل تکمیلی مرمت و سامان دهی روستای چراغیل آذرشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای مراحل تکمیلی مرمت و سامان دهی روستای چراغیل آذرشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید