حمام قدیمی و پل تاریخی روستای فشارود خمین ثبت ملی می گردد

به گزارش هدا بلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خمین گفت: مراحل انجام ثبت ملی حمام قدیمی و پل تاریخی روستای فشارود شهرستان خمین در حال اجرا است.

حمام قدیمی و پل تاریخی روستای فشارود خمین ثبت ملی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان مرکزی، علی مشهدی رئیس اداره خمین روز 30 اردیبهشت 99 گفت: در بازدید رئیس خمین از آثار تاریخی روستای فشارود حمام و پل تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجاریه واجد ارزش حفظ و ثبت در فهرست آثار ملی تشخیص داده شد که مراتب اداری آن در حال پیگیری است

او اضافه نمود: حمام فشارود شامل سربینه، گرمخانه و میان در است و یک گرمابه محلی است که با سنگ، آجر و ملات گچ و گل آهک است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خمین در ادامه گفت: پل فشارود نمونه ای از پل های اواخر دوره قاجار است.

او اضافه نمود: این پل واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی شناخته شده است و مراحل ثبت آن در حال اجرا است.

مشهدی مطرح کرد: روستای فشارود از روستاهای تاریخی شهرستان خمین است در فاصله 30 کیلومتری خمین در جاده رباط مراد به محلات واقع شده و سه اثر تاریخی، کبوتر خانه، حمام و پل فشارود در این منطقه قرار گرفته است.

او در ادامه گفت: کبوتر خانه تاریخی فشارود به عنوان یک برج کبوتر خان مربوط به دوره قاجار است که با استفاده از خشت و گل در میانه روستا ساخته شده و با شماره 220690 و در تاریخ 86/12/26 در فهرست ملی ایران به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خمین اضافه نمود: عمارت قدیمی زیبایی در این روستا وجود دارد که قابلیت تبدیل به اقامتگاه بوم گردی را دارد و مکان مناسبی برای جذب توریست است. از کنار این روستا رودخانه قمرود یا اناربار عبور می نماید. پل های تاریخی، قلعه تاریخی و قنات جلماجرد از آثار تاریخی نزدیک به این روستا هستند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 701

به "حمام قدیمی و پل تاریخی روستای فشارود خمین ثبت ملی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمام قدیمی و پل تاریخی روستای فشارود خمین ثبت ملی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید