ادامه اعتراضات و بازداشت 33 نفر در پایتخت ارمنستان

به گزارش هدا بلاگ، در جریان تجمع اعتراض آمیز روز گذشته در ایروان که هواداران مخالفان بار دیگر خواهان برکناری نخست وزیر پاشینیان شدند، 33 نفر از شرکت کنندگان توسط نیروهای پلیس ارمنستان بازداشت شدند.

ادامه اعتراضات و بازداشت 33 نفر در پایتخت ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، در جریان تجمع اعتراض آمیز مخالفان دولت، که روز دوشنبه (30 نوامبر، 10 آذرماه) در ایروان برگزار گردید، 33 نفر از شرکت نمایندگان توسط نیروهای پلیس ارمنستان بازداشت شدند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

روز گذشته معترضین به امضای توافقنامه آتش بس در قره باغ، در خیابان های مرکزی پایتخت جمهوری ارمنستان به راهپیمایی پرداخته و بار دیگر خواهان استعفای نخست وزیر نیکول پاشینیان شدند.

به گفته شاهدین، معترضین کوشش کردند میدان مرکزی شهر ایروان را مسدود نمایند، ولی مأموران اجرای قانون پیروز شدند آنها را به عقب برانند. پس از آن، معترضین به خیابان های مجاور حرکت کردند، در پی هشدار نیروهای پلیس درباره متفرق شدن جمعیت، بازداشت فعالان شروع شد.

آرمن سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان روز یکشنبه در ملاقات با نمایندگان جامعه ارامنه ساکن روسیه، بار دیگر تأکید کرد که تشکیل دولت وحدت ملی، برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمانی و انجام همه پرسی برای تغییر قانون اساسی ارمنستان لازم است.

اعتراضات در پایتخت ارمنستان، از شب 10 نوامبر (20 آبان ماه) و پس از امضای بیانیه سه جانبه نخست وزیر این کشور به همراه روسای جمهوری روسیه و آذربایجان در مورد آتش بس در قره باغ و انتقال بعضی مناطق آن به طرف آذربایجانی، شروع شده و همچنان ادامه دارد.

مخالفان توقف جنگ و موافقت مقامات ایروان با این توافقنامه، نیکول پاشینیان رئیس کابینه وزرای دولت ارمنستان را به تسلیم و خیانت به مردم متهم نموده و خواهان برکناری وی و برگزاری انتخابات پارلمانی هستند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در این رابطه گفته است که اتهامات علیه پاشینیان بی اساس است و نخست وزیر قبل از امضای توافق نامه، به طور عادلانه شرایط قره باغ را بحرانی نامیده بود. نخست وزیر ارمنستان نیز اعتراف نموده که چاره ای جز قبول آت ش بس وجود ندا شته و این تصمیم بعد از مشورت با مقامات نظامی این کشور اتخاذ شد.

انتهای پیغام،

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1887

به "ادامه اعتراضات و بازداشت 33 نفر در پایتخت ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اعتراضات و بازداشت 33 نفر در پایتخت ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید