استقبال از همکاری ادارات و نهادها در اجرای طرح های روان شناسی صنعتی و سازمانی

به گزارش هدا بلاگ، رئیس مرکز تحقیقات روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: از همکاری ادارات، نهادها و کارخانجات در اجرای طرح های حوزه روان شناسی صنعتی و سازمانی که موجب افزایش بهره وری شود، استقبال می کنیم.

استقبال از همکاری ادارات و نهادها در اجرای طرح های روان شناسی صنعتی و سازمانی

علی شاکر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران، درباره چرایی و چگونگی ایجاد مرکز تحقیقات روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اظهار کرد: مرکز تحقیقات روانشناسی واحد ارومیه جزء نخستین مراکز روان شناسی کشور است.

وی اضافه کرد: انسان از دو بُعد جسم و روح ساخته شده است. جسم او مربوط به پزشکی می شود و قسمت روح و روان مربوط به روانشناسی که خیلی از مسائل انسان ها تحت تأثیر اختلالات آن است؛ البته مسائل جسمی هم تأثیرگذار است و این دو بر هم تأثیر متقابل دارند. در حوزه روان شناسی حوزه فعالیت ما بسیار وسیع است و حوزه های ورزش، اجتماع، صنعتی، سازمانی، بالینی، سلامت و ... به حوزه روانشناسی مربوط می شود.

اولین مرکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه مجوز فعالیت گرفت

3 مرکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه آغاز به کار کرد

مأموریتی امیدآفرین؛ تحکیم بنیان خانواده و گسترش امید و نشاط در جامعه

تأثیرات روانی قرنطینه در دوران کرونا

رئیس مرکز تحقیقات روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه ادامه داد: حتی روان شناسی حوزه فضای مجازی و روانشناسی جنایی نیز گستره وسیعی دارد و همان طور که می بینیم کل رشته ها به انسان ختم می شود و این حالات روح و روان انسان است که می تواند تأثیرگذار و مورد توجه باشد.

شاکر در پاسخ به این پرسش که مرکز تحقیقات روانشناسی واحد ارومیه با چه نهادها و ارگان هایی در ارتباط است، بیان نمود: پیش از من هم همکاران دیگری در گشایش این مرکز خدمات زیادی انجام دادند که معتقد بودند باید از ظرفیت نیروهای انسانی استفاده کنیم.

وی اعلام کرد: از ادارات، نهادها و کارخانجاتی که با ما همکاری کنند و بتوانیم در حوزه روان شناسی صنعتی و سازمانی طرح هایی را برگزار کنیم که موجب بهره وری این ادارات و سازمان ها شود، استقبال می کنیم و در بحث تولید، حوزه های پزشکی و سلامت هم می توان درباره موضوعاتی که پایه روان شناسی یا حتی پایه های طبی داشته باشند، تحقیقاتی انجام داد.

رئیس مرکز تحقیقات روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه شرح داد: به عبارتی می توان به جامعه این مطلب را رساند که انسان از دو بُعد ساخته شده که این دو بعد ارتباط دوسویه دارند، همان قدر که ما به حوزه جسم و پزشکان ارزش و اهمیت می دهیم، باید چندین برابر آن به حوزه روان و روان شناسی اهمیت دهیم و می توانیم تأثیرات مثبت آن را حین تحقیقات اجرا شده به اثبات برسانیم.

شاکر درباره فعالیت های مرکز تحقیقات روانشناسی واحد ارومیه به خبرنگاران گفت: از سال 95 مجوز این مرکز تحقیقات صادر شده و چند دستگاه در آن کار خود را کردند. از این دستگاه ها می توان هم برای تحقیقات و هم برای استفاده های کاربردی در درمان هایی مانند بیش فعالی برای بچه ها بهره برد؛ چراکه جنبه درآمدزایی و کاربرد تحقیقاتی نیز دارد.

وی گفت: مراجعات به مرکز ما به علت اینکه خارج از شهرستان و در دانشگاه است، شاید نزدیک به صفر است؛ اما می توانیم از دانشجویان استفاده کنیم و در این راستا تحقیقاتی در حوزه رساله های دکتری و ارشد اجرا شده و چند مقاله هم طی تحقیقات اجرا شده به نام مرکز به چاپ رسیده است.

تحقیقات مشترک با اداره کل ورزش و جوانان و استانداری آذربایجان غربی

رئیس مرکز تحقیقات روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه درباره تعامل این مرکز با مراکز مرتبط با روان شناسی تأکید کرد: مرکز تحقیقات روانشناسی جزء شورای استانی سازمان نظام روان شناسی است و بنده و دو نفر از مسئولان هم عضو شورای مرکزی سازمان نظام روان شناسی استان آذربایجان غربی هستیم و با ادارات مختلف از جمله اداره زندان ها، مرزبانی آذربایجان غربی و کمیته امداد، اداره کل ورزش و جوانان و استانداری هماهنگی ها و همکاری هایی داشته ایم و تحقیقاتی هم مشترکاً به انجام رسانده ایم که بعضی از آنها در حال اجرا هستند و یک طرح هم با نهاد ریاست جمهوری داریم.

شاکر با اشاره به پایان نامه های دانشجویی و طرح های اعضای هیئت علمی یادآور شد: حدوداً در رشته روانشناسی 50 تا 60 دانشجوی دکتری در ورودی های مختلف داریم که چند مورد از خبرنگارانن به مرحله رساله رسیده اند.

وی ادامه داد: موضوع تحلیل آماری را نیز در دست اجرا داریم که می توان در رساله های دکتری انجام داد. قرار است دو نفر از دانشجویان که روی درمان نشانه های اختلالات روانی دانشجویان کار می کنند از ظرفیت دستگاه دوربین مداربسته استفاده کنند و برای درآمدزایی از آن هم تمهیداتی اندیشیده شده است.

4103/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 876

به "استقبال از همکاری ادارات و نهادها در اجرای طرح های روان شناسی صنعتی و سازمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال از همکاری ادارات و نهادها در اجرای طرح های روان شناسی صنعتی و سازمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید