اعلام برخورد با دفع غیر فنی فاضلاب های بافت جهانی یزد در قنوات

به گزارش هدا بلاگ، ایسنا/ براساس سخنان مدیر امور آب و فاضلاب یزد، برخورد با دفع غیر فنی فاضلاب های بافت جهانی یزد در قنوات صورت می گیرد.

اعلام برخورد با دفع غیر فنی فاضلاب های بافت جهانی یزد در قنوات

داستان چیست؟

محمد مروتی ضمن بیان اینکه هرچه زودتر باید نسبت به ایجاد شبکه فاضلاب در بافت جهانی یزد اقدام گردد، گفت: بافت تاریخی و جهانی یزد به علت اهمیتی که به واسطه ثبت در فهرست جهانی یونسکو دارد، باید حفظ گردد و تمام ارگانها در قبال حفظ آن مسئول هستند.

وی اضافه نمود: شرکت آب و فاضلاب یزد نیز در این راستا احساس مسئولیت داشته و فاز مطالعات فاضلاب این بخش از شهر را شروع نموده است، اما اجرای آن احتیاجمند مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، شهرداری، استانداری و صاحبان مجموعه ها در قالب تهیه بسته های مشارکتی است.

مدیر امور آب و فاضلاب یزد با بیان این که متاسفانه از گذشته تا به امروز فاضلاب بسیاری از مجموعه ، هتل و سکونتگاه ها که تعداد قابل توجهی هستند به قنوات متصل بوده است، گفت: دفع غیرفنی و دور از مسائل زیست محیطی فاضلاب ها و تخلیه آنها در قنوات مسئله ای است که خطر فروریختن بافت تاریخی را به همراه دارد و باید تا زمان اجرای طرح شبکه فاضلاب، با این مسئله برخورد جدی و قانونی گردد.

وی اضافه نمود: اخیرا به واسطه کرونا و محدودیت کاهش ورود گردشگران به یزد، حجم فاضلاب ها نیز در این بافت کاهش یافته است.

مروتی در خصوص طرح ایجاد شبکه فاضلاب بافت تاریخی نیز توضیح داد: عملیات مطالعات و پژوهش در رابطه با شبکه فاضلاب بافت تاریخی یزد با استفاده از مشاور شروع شده و حدود یکسال زمان برای تهیه نقشه های اجرایی آن ضروری است.

وی با بیان اینکه تا خاتمه سال آینده می توانیم در بافت تاریخی تعدادی از نقشه های اجرایی را تهیه کنیم، تاکید نمود: مسئله بعدی برای اجرای این طرح، تامین اعتبار است.

مدیر امور آب و فاضلاب یزد با تاکید بر بالا بودن هزینه این طرح، گفت: در شرایط فعلی کشور و در نبود اعتبارات، این طرح هزینه بر شاید بالغ بر چند صد و شاید هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج داشته باشد که در صورت تامین اعتبار می توان برای اجرایی شدن آن اقدام کرد.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1951

به "اعلام برخورد با دفع غیر فنی فاضلاب های بافت جهانی یزد در قنوات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام برخورد با دفع غیر فنی فاضلاب های بافت جهانی یزد در قنوات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید