افزایش قابل توجه پناهجویان اوکراینی در آمریکا

به گزارش هدا بلاگ، مهاجرین اوکراینی در ایالات متحده، بعد از پناهجویان از جمهوری کنگو و میانمار، بزرگترین گروه مهاجرین خارجی را تشکیل می دهند و تعداد آنها به بیش از 4450 نفر رسیده که 15 درصد کل پناهجویان در آمریکا است.

افزایش قابل توجه پناهجویان اوکراینی در آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تمکن مالی برای ویزای دانشجویی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، پناهجویان از اوکراین پس از مهاجرین جمهوری کنگو و میانمار در رده سوم پناهندگان در ایالات متحده آمریکا قرار گرفتند.

روزنامه واشنگتن پست با اعلام این مطلب، یادآور شد که تعداد پناهجویان اوکراینی در به ایالات متحده به 4 هزار و 451 نفر رسیده است که 15 درصد از کل پناهندگان در این کشور را شامل می گردد . این نشریه یادآور شده که در سال 2016 این رقم تنها 3 درصد بود. تا سال 2017 ، بزرگترین گروه پناهندگان در ایالات متحده، مهاجرین از جمهوری کنگو، عراق ، سوریه ، سومالی و میانمار بودند.

اتباع اوکراینی که وارد ایالات متحده می شوند، غالباً از قانون اصلاحیه لاوتنبرگ استفاده می نمایند که مربوط به سرکوب مردمی در دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق است.

با توجه به افزایش موج مهاجرت از اوکراین، اخیراً این نظریه در این کشور مطرح شده مبنی بر اینکه خروج گسترده مردم اوکراین به خارج از کشور، به خطری بسیار بدتر از فسادمالی تبدیل شده است، چرا که نسل جوان تحصیل نموده و متخصصان، بیشترین میزان مهاجرین اوکراینی را تشکیل می دهد.

در فوریه سال 2019، معین گشت که اوکراین از نظر میزان مهاجرت به روسیه مقام نخست را دارد - از سال 2014 الی 2017، بیش از 600 هزار نفر از مردم اوکراین به فدراسیون روسیه مهاجرت کردند. رشد مهاجرت در اوکراین با شروع درگیری های نظامی در منطقه دونباس، افزایش قابل توجهی یافت و امروزه به یکی از مسائل اجتماعی در این کشور تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 214

به "افزایش قابل توجه پناهجویان اوکراینی در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قابل توجه پناهجویان اوکراینی در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید