افزایش 22 درصدی سفر با ناوگان اتوبوس برون شهری اصفهان

به گزارش هدا بلاگ، رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از افزایش 22 درصدی سفر با اتوبوس در پایانه های مسافربری اصفهان از 25 اسفند 1400 تا هشتم فروردین سال جاری اطلاع داد.

افزایش 22 درصدی سفر با ناوگان اتوبوس برون شهری اصفهان

حسین بیغمیان گفت: از 25 اسفند 1400 تا هشتم فروردین سال جاری بیش از 24 هزار سفر با حدود 268 هزار و 915 نفر به وسیله پایانه های مسافربری استان اصفهان انجام شد.

تعداد سفر های نوروزی دراین مدت در پایانه های مسافربری اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش، اما تعداد مسافران 22 درصد افزایش داشته است، زیرا پارسال به علت شیوع کرونا تنها از یک سوم گنجایش اتوبوس ها استفاده می شد.

نوروز سال جاری با وجود رعایت شیوه نامه ها محدودیتی برای تکمیل ظرفیت جایگاه اتوبوس ها نبود و تمام ظرفیت جایگاه ها استفاده شد.

به گفته او حدود یک هزار و 800 دستگاه اتوبوس مسافربری در استان اصفهان فعال هستنداما به علت کاهش حجم سفر ها در دوران کرونا بسیاری از رانندگان اتوبوس به سمت حمل و نقل بار رفتند و ظرفیت اتوبوس و راننده در بخش مسافربری کاهش پیدا کرد.

بعلاوه برای جابه جایی 20 هزار نفر در اردو های راهیان نور با سپاه صاحب الزمان هماهنگ شد که تا به امروز حدود 202 سفر با هشت هزار و 122 نفر مسافر اجرا شده است.

بیغمیان می گویددر روز 23 اسفند سال گذشته در طرح منتظران حضرت مهدی (عج)، 20 هزار نفر برای جمکران اعزام شدند.

بیشترین سفر از اصفهان با اتوبوس به سمت استان های مشهد مقدس، خوزستان، بوشهر و هرمزگان و استان شمالی و بعد تهران بوده است.

به گفته رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از 11 تا13 فروردین مجدد پیک سفر داریم که از اکنون پیش فروش بلیت ها به مقصد های مورد نظر در حال اجرا است.

او می گوید در صورتی که برای جابه جایی مسافران نوروزی با توجه به در پیش بودن ماه رمضان با کمبود اتوبوس روبرو شویم از امکانات فولاد مبارکه و ذوب آهن استفاده می کنیم.

31 پایانه عمومی مسافربری در شهر اصفهان وجود داردکه 29 پایانه اختصاصی شرکتی نیز درسطح استان فعال هستند.

منبع:ایرنا

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3486

به "افزایش 22 درصدی سفر با ناوگان اتوبوس برون شهری اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 22 درصدی سفر با ناوگان اتوبوس برون شهری اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید