پخت شبانه نان های آلوده، تشکی که سپر بلا شد

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران - گروه استان ها: هر روز در صفحات استانی خبرنگاران، اخبار متنوعی منتشر می گردد که شاید در میان تیترهای متعدد خبری، بعضی از آنها از نظر مخاطب دور مانده و یا در طول روز، مجالی برای رصد و اطلاع از این اخبار نبوده باشد.

پخت شبانه نان های آلوده، تشکی که سپر بلا شد

بسته خبری مهر در برگیرنده بعضی از مهمترین اخبار خبرنگاران است که به شکلی خلاصه جمع آوری شده و در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

در بسته خبری امشب از پخت شبانه نان های فانتزی آلوده خبری خوانده و از ماجرای خودسوزی جوان 25 ساله اهوازی و نجات وی آگاه می شویم. 200 ضربه برای یک لقمه نان حلال، الاکلنگ قیمت در قطب فراوری مرغ گیلان و ارسال پرونده ثبت دنیای محور ساسانی به تهران نیز دیگر خواندنی های این بسته است.

پخت شبانه نان های فانتزی آلوده در اصفهان

مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان اطلاع داده که بازرسان این مرکز پیروز شده اند نانواییهای فانتزی را در این شهر رصد نمایند که از نیمه شب از نبود نظارت سوء استفاده می نمایند و به پخت غیر مجاز نان می پردازند.

پخت نان فانتزی در دل شب در حالی انجام می گردد که تا قبل از شروع روز اقدام به توزیع و پخش انواع نان فانتزی در شهر و نان ها پشت در مغازه ها، سوپر مارکت ها و ساندویچی ها قرار گرفته که این موضوع باعث به وجود آمدن آلودگی های مختلف از جمله تماس با جانوران و جوندگان از جمله سگ، گربه و موش می گردد که تهدیدی علیه سلامت مصرف نمایندگان خواهد بود.

آتش نشانان اهوازی خودسوزی جوان 25 ساله را ناکام گذاشتند

ساعت 21 و دو دقیقه شب گذشته با تماس به سامانه 125 ستاد فرماندهی آتش نشانی اهواز خبر اقدام به خودسوزی شخصی در منطقه فاز یک پاداد اطلاع رسانی شد. آتش نشانان بلادرنگ و سریعا با تمام امکانات اطفای حریق و امداد و نجات به محل اعزام و سه دقیقه بعد در محل حاضر بودند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: آتش نشانان در بدو ورود به صحنه حادثه مشاهده کردند پسری حدودا 25 ساله پس از به آتش کشیدن موتور سیکلت خود در در ورودی منزل خویش، خود را به داخل منزل رسانده و بعد از قفل کردن در ورودی خود را با بنزین به آتش کشیده است.

تیم عملیاتی در کمترین زمان همزمان با اطفای موتور سیکلت، قفل در منزل را شکسته و با سرعت عمل مثال زدنی آتش فرد مذکور را که شعله ور شده بود مهار و وی را به منظور درمان انتقال بیمارستان منتقل کردند.

200ضربه برای یک لقمه نان حلال

در گوشه ای از بازار تاریخی شهر بر روی چند متر از زمین خدا که هیچ شباهتی به مغازه و کارگاه ندارد، هنر پیرمردی با دستان پینه بسته و لباس هایی که بوی کهنگی می دهند خودنمایی می نماید. پیرمردی که ناتوانی اش را در پس عشقی چندین ساله پنهان نموده و با تمام قدرت بر روی پشم های گره خورده می کوبد تا هنر بسازد و با پایبندی به عشقش (نمدمالی) فخر بفروشد.استاد احمد یکی یکدانه بازار قدیمی دزفول است، 60 سال عاشقی نموده و حالا در 71 سالگی همچنان برای یک لقمه نان حلال بر پیکره نمد ضربه می زند، همه حرفش این روزها فراموشی هنر اجدادی اش است.می گویند تنها هنرمند به جای مانده از حرفه نمدمالی در دزفول است. استاد احمد محمدیان نژاد پیرمرد 71 ساله ای که از نوجوانی در کنار پدر، هنری را فرا می گیرد که از اجدادش برایش به ارث رسیده است.

خودش می گوید: بعد از حلاجی کردن پشم ها، قالب را پهن می کنیم و نقش نمد مورد نظر را برروی قالب می گذاریم سپس پشم هارا می پیچانیم و بااستفاده از آب و ضربه های دست و پا دویست ضربه به دو طرف آن می زنیم تا نقش جور گردد، سپس لبه های آن را با استفاده از آب و صابون شسته و ضربه می زنیم تا بعد از مدتی نمد آماده گردد.

این گزارش خواندنی را از دست ندهید.

پرونده ثبت دنیای محور ساسانی فارس به تهران ارسال شد

پرونده ثبت دنیای سه بنای تاریخی متعلق به دوره ساسانی در فارس شامل آتشکده فیروزآباد، قلعه دختر و کاخ ساسانی سروستان تکمیل و به تهران ارسال شد. مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس گفت: سالیانه کشور ایران برای ثبت آثار خود در لیست دنیای سهمیه ای دارد که سال جاری جاری این سهمیه به استان فارس اختصاص یافت.

مصیب امیری با اشاره به اینکه مقرر شده سه مجموعه ساسانی شامل آتشکده فیروزآباد، قلعه دختر و کاخ ساسانی سروستان برای ثبت دنیای معرفی شوند، اضافه نمود: در این راستا میراث فرهنگی استان فارس اقداماتی در دستور کار خود قرار داد و نسبت به مستندسازی و مرمت اضطراری این بناها برای ثبت دنیای اقدام کرد.

لیست مراسم مختلف مردمی استان هرمزگان در جیب بعضی کاندیداها

با مشارکت فعال بعضی نمایندگان در مراسم عزا و شادی مردم و برگزاری جلسات مختلف و پذیرایی های آن چنانی، موتور انتخابات قبل از موعد روشن شده است. تمام باغ های اطراف بندرعباس و شهرستان ها برای جلسات شبانه رزرو شده است . جلساتی که در آنها کاندیداها بی مهابا در فکر جمع کردن آرای مردم هستند. حالا میزبانان مراسم عروسی و عزاداری ها باید 30تا 40درصد سهمیه پذیرایی را به شکل جداگانه برای حضور غیرمنتظره کاندیداها در نظر بگیرند و سهمیه آن ها را از مهمانان خود جدا نمایند که با این حضور غیرمنتظره به ناگاه غافلگیر نشوند.

اگر کاندیداها در زمان نماینده شدن نیز با این سرعت و فوریت که مراسم عروسی و عزاداری را شناسایی می نمایند تا در آن ها حضور پیدا نمایند، به مسائل مردم رسیدگی می کردند، می توانستند مطمئن باشند که مردم در دوره های دیگر هم آن ها را انتخاب می نمایند.

سینما تکانی مشهدی ها

مشهدی ها در آستانه فرا رسیدن رویداد بزرگ هنری کشور و جشنواره فیلم فجرپیش از این سینما تکانی نموده و با بازسازی سینما افریقا آماده میزبانی این جشنواره هستند اما شنیده ها حاکی از آنست که میهمان فجر هنوز رخت سفر بر نبسته است.

برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد مقدس که تا هفته گذشته در زمره خبرهای خوش مسئولان کشوری و استانی قرار داشت حالا با شایعات و زمزمه هایی مبنی بر احتمال اکران نشدن همراه شده است.

باوجوداینکه بنا بر وعده مسئولان تنها سه روز دیگر زمان برای شروع جشنواره فیلم فجر در شهر مشهد باقی است اما به نظر می رسد قراردادی تا کنون در این راستا منعقد نشده و هیچ شخصی از فهرست فیلم های احتمالی خبر ندارد.

تشکی سپر بلای یک شهروند شد

و اما بشنوید از اتفاق نادری که شامگاه سه شنبه در یکی از مراکز اقامتی مشهد رخ داد و تعجب بسیاری از امدادگران سازمان آتش نشانی را برانگیخت.

یک شهروند مشهدی شب گذشته بر اثر رها شدن کابین آسانسور از طبقات میانی یک هتل به زیر زمین این یک مجتمع مسکونی سقوط کرد و با وجود در هم شکستن کابین اما به طرز معجزه آسایی از مرگ حتمی نجات یافت.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد در این رابطه گفته در زمان استفاده از این آسانسور به دلیل اینکه یک تشک و مقادیری پتو و چمدان در کابین حمل می شده این لوازم نقش ایربگ یا همان کیسه هوای ایمنی را برای این شهروند ایفا نموده و موجب نجات جان وی شده است.

برجام حقانیت ایران اسلامی را به دنیا نشان داد

خبری هم بخوانید از استان قزوین که معاون هماهنگی نیروی زمینی به این استان سفر نموده و گفته است که با اجرایی شدن برجام حقانیت ایران اسلامی ثابت شد و دنیا فهمید ایران بدنبال سلاح هسته ای نبوده و نیست اما با اقتدار از حقوق خود دفاع می نماید.

امیر سرتیپ آراسته که در مراسم معارفه فرمانده جدید قرارگاه تاکتیکی لشکر 16 زرهی قزوین سخنرانی می کرد گفته است خدا را شاکریم که صداقت و لیاقت خود را با اجرایی شدن برجام به دنیا نشان دادیم که ایران اسلامی هیچگاه متجاوز نبوده و نخواهد بود و هرگز دنبال سلاح هسته ای نبوده و نیست.

الاکلنگ قیمت در قطب فراوری مرغ گیلان

قیمت مرغ در شهرستان صومعه سرا به عنوان قطب فراوری مرغ در استان گیلان حسابی جالب شده و طبق معمول که همیشه در بحث قیمتها پای یک دلال به میان می آید، در قیمت مرغ گیلان نیز دلال ها حسابی گل کاشته اند.

پادیاب رئیس جهاد کشاورزی صومعه سرا در این رابطه معتقد است که باید واسه ها را سامان داد تا باعث بر هم خوردن موازنه قیمت نشوند.

جاذبه هایی که پیش چشم گردشگران کمرنگ است

سری هم به استان مرکزی بزنیم، جایی که دو هزار جاذبه فرهنگی و تاریخی را در خود جای داده اما خبری از گردشگر نیست. استان مرکزی با وجود دارا بودن دو هزار جاذبه فرهنگی و تاریخی و 850 جاذبه گردشگری که به ثبت ملی رسیده در حوزه جذب گردشگر در میان سایر استان های کشور ناشناخته مانده است.

در این استان تنوع ظرفیت های گردشگری از صنعتی گرفته تا طبیعی و از تاریخی تا فرهنگی و مذهبی، همه حکایت از کامل بودن کلکسیون گردشگری استان مرکزی دارند. از بازار تاریخی شهر اراک تا بیت قدیمی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در خمین، همچنین سرچشمه و دهکده گل و گیاه شهر محلات تا شهر تاریخی نراق زبان گویای ظرفیت های گردشگری شهری در این استان هستند.

ظرفیت هایی که امروز حتی در میان بعضی مردم استان مرکزی هم غریب هستند چه برسد به گردشگرانی که قرار است از خارج استان برای بازدید از این جاذبه ها به استان سفر نمایند.

کوره های داغ ذوب آهن سهند غرب در سرمای بازار فولاد یخ زد

کارخانه ذوب آهن سهند غرب، یکی از کارخانه های فراوری شمش فولادی آذربایجان شرقی در سرمای صنعت فولاد کشور تعطیل شد تا نزدیک به 400 کارگر به جمع بیکاران استان اضافه گردد.

با اینکه آذربایجان شرقی به عنوان یک قطب صنعتی در کشور مطرح است و همیشه اقتصاد این استان بر پایه صنعت و کشاورزی بوده ولی در سال های اخیر این قطب صنعتی نیز با رکود روبه رو شده که سبب تعطیل یا نیمه تعطیل شدن واحدهای صنعتی و کارگاه های فراوریی این استان شده است.

این کارخانه در سال 1387 تاسیس شده و از سال 1390 به یکی از بزرگترین تامین نمایندگان شمش های فولادی کارخانه های فولاد تبدیل شد.

روبان مجتمع پتروشیمی مهاباد در سکوت بریده شد

با اتصال مجتمع پتروشیمی مهاباد به خط لوله اتیلن غرب کشور و دریافت خوراک از این خط لوله، فراوری پلی اتیلن در بزرگ ترین واحد صنعتی آذربایجان غربی و غرب کشور شروع شد.

با وجود خلف وعده های مکرر مسئولان استانی مبنی بر بهره برداری از این طرح صنعتی در سالجاری و نیز دهه فجر هم اکنون این واحد صنعتی در ایستگاه آخر ساخت قرار گرفته و برای بهره برداری منتظر حضور رئیس جمهور و مسئولان ملی است.

کلنگ احداث مجتمع پتروشیمی مهاباد روز 30 شهریور ماه 83 با حضور رئیس جمهور وقت به زمین زده شد و مقرر بود طی مدت سه سال عملیاتی و آماده بهره برداری گردد ولی کمبود اعتبار و معارض ملکی از جمله مسائلی بود که پتروشیمی مهاباد را طی یک دهه با فراز و فرودهای زیادی روبرو کرد .

انبارهایی که مانند قارچ سمی در کرمان رشد می نمایند

مدت هاست که مسئولان کرمان در سطوح مختلف شعار ساماندهی عرضه سم، در بخش کشاورزی و سلامت محصولات فراوریی را عنوان جلساتی نموده اند که هرازگاهی در سازمان های مختلف برگزار می گردد. امروز نیز جلسه ای با همین موضوع در کرمان برگزار گردید و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از ساماندهی بخشی از مراکز عرضه سم و کود شیمیایی اطلاع داد، اما از سوی دیگر اگر نگاهی به مراکز عرضه سم و کود شیمیایی بیندازیم می بینیم سالانه میلیاردها تومان وارد چرخه خریدوفروش سم می گردد و هر سال بر تعداد افرادی که در این زمینه سرمایه گذاری می نمایند اضافه نموده می گردد و ساماندهی این مراکز سخت تر می گردد .

قطب صنعتی تهران نیازمند توجه

شهرستان پاکدشت به عنوان قطب صنعتی استان تهران، نقش مهمی در رونق مالی این استان دارد اما مردم این منطقه با مسائل متعدد و قابل توجهی روبرو هستند.

شهرستان پاکدشت در جنوب استان تهران به دلیل موقعیت جغرافیایی و برخورداری از امکانات مالی مختلف با پدیده مهاجرپذیری روبرو است.

پاکدشت به دلیل همسایگی تهران پذیرای، خیل عظیم خانواده هایی است که برای زندگی به این شهرستان می آیند و همین امر زمینه گسترش و توسعه زیرساخت های این شهرستان را فراهم می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 252

به "پخت شبانه نان های آلوده، تشکی که سپر بلا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پخت شبانه نان های آلوده، تشکی که سپر بلا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید