انیو موریکونه برای بی خانمان ها نواخت، اجرای موسیقی فیلم ها

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، انیو موریکونه آهنگساز مشهور ایتالیایی در کنسرتی ویژه که شنبه شب در واتیکان برگزار کرد، برای افراد بی خانمان اجرا کرد.

انیو موریکونه برای بی خانمان ها نواخت، اجرای موسیقی فیلم ها

موریکونه آهنگساز 88 ساله که سال پیش برای ساختن موسیقی متن فیلم هشت نفرت انگیز برنده جایزه اسکار شد، یک قطعه موسیقی کوتاه جدید با عنوان خدا، یکی از ما را اجرا کرد و در عین حال به رهبری شماری از آثار مشهور خودش که برای فیلم های سینمایی ساخته شده بودند، پرداخت.

سه آهنگ از موسیقی فیلم ماموریت ساخته 1986 به کارگردانی رولند جافه و موسیقی فیلم روزی روزگاری در آمریکا به کارگردانی سرجیو لئونه در سال 1984 از جمله آهنگ های فیلم بودند که در این برنامه نواخته شدند.

در این برنامه چند هزار نفر از بی خانمان های رمی در مکانی گرد آمده بودند که محل دیدارهای عمومی پاپ فرانسیس است و در ردیف های اول که به آنها اختصاص یافته بود، جای گرفته بودند. سازمان های خیریه کاتولیک از این بی خانمان ها برای حضور در این کنسرت دعوت کرده بودند. پاپ نیز پیامی ویژه برای تجلیل از بی خانمان ها را در مراسم بخشایش سال که صبح آن روز برگزار شده بود، ارسال کرده بود.

موریکونه از پرکارترین آهنگسازان سینمای جهان است و برای ساخت آهنگ های ماندگارش در وسترن های کارگردان ایتالیایی سرجیو لئونه از جمله به خاطر یک مشت دلار، برای چند دلار بیشتر و خوب، بد، زشت شناخته می شود.

حضور در این کنسرت رایگان بود اما آنهایی که می توانستند، کمک های مالی خود را به برگزارکنندگان اهدا کردند تا برای ساخت مدرسه و کلیسا در اوگاندا و بورکینافاسو هزینه شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 75

به "انیو موریکونه برای بی خانمان ها نواخت، اجرای موسیقی فیلم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انیو موریکونه برای بی خانمان ها نواخت، اجرای موسیقی فیلم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید