اهدای 40 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان زنجان

به گزارش هدا بلاگ، حسین رحمانی زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: طرح اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی از طرح هایی است که به صورت مستمر اجرا می گردد و خوشبختانه مردم استان زنجان توجه ویژه ای به این امر دارند.

اهدای 40 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان زنجان

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 باب کتابخانه عمومی با بیش از یک میلیون و 550 هزار منابع کتابخانه ای در استان زنجان فعال است، اضافه نمود: سهم خیران کتاب در این بین قابل توجه است.

رحمانی زاده با اشاره به اجرای طرح اهدای کتاب، اهدای دانایی اضافه نمود: مشارکت هم استانی های عزیز در این طرح قابل توجه بوده و طی سال گذشته 40 هزار و 82 جلد کتاب در قالب همین طرح به کتابخانه های عمومی استان اهدا شده است.

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان اضافه نمود: اضافه نمود: کتاب های اهدایی غالباً از تازه های نشر، ویژه تمامی گروه های سنی و در موضوعات کودک و نوجوان، یاری درسی و و سایر موضوعات هستند و این منابع در اختیار اعضای کتابخانه های عمومی و مراجعین قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه اهدای کتاب های خوانده شده به وسیله افراد، ضمن تقویت و غنی سازی منابع کتابخانه ها، باعث تشویق خانواده ها به مطالعه و کتابخوانی و در نهایت موجب توسعه و اعتلای فرهنگی جامعه می گردد، اضافه نمود: توسعه مشارکت همگانی در حمایت از کتابخانه های عمومی کشور، احساس تعلق خاطر و ارتباط خانواده ها به ویژه نسل جوان با کتابخانه های عمومی نیز از دیگر نتایج مثبت اجرای طرح اهدای کتاب است.

رحمانی زاده با تقدیر از حامیان حوزه کتاب، مطرح نمود: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی وظیفه ای همگانی است و همه در هر جایگاهی باید در راستای نهادینه سازی این فرهنگ که زیربنای توسعه است کوشش نمایند.

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان توجه به راه اندازی کتابخانه در منطقه ها کم برخوردار و حاشیه نشین و بعلاوه روستاها را از اولویت های این نهاد فرهنگی برشمرد و اضافه نمود: در این زمینه و به منظور ارتقای سطح دسترسی اقشار مختلف به کتاب، نیازمند همکاری و همراهی مسئولان و خیرین هستیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 4 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1402 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3665

به "اهدای 40 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای 40 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید