اپلیکیشنی که داستان های شفاهی آفریقا را بازگو می نماید

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، کشورهای آفریقایی و به طور کل قاره آفریقا بیشتر بر اساس سنت های محلی به داستان های شفاهی و به نوعی سینه به سینه مشهور شده است و بیشتر قبایلی که در این قاره زندگی می نمایند داستان های قدیمی و باستانی خاص خودشان را دارند. حتی در مدارس بسیاری از کشورهای قاره سیاه نیز برای آموزش نسل جوان تر از این داستان های شفاهی استفاده می گردد.

اپلیکیشنی که داستان های شفاهی آفریقا را بازگو می نماید

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

حالا عظیمترین شرکت نرم افزاری کشور غنا تمام این داستان های شفاهی را جمع آوری نموده و در اپلیکیشنی به صورت داستان های صوتی آنها را در اختیار تمام کشورهای قاره سیاه قرار داده است. شرکت هرمان چینری هس (Chinery-Hesse) اپلیکیشن سافت ترایپ یا قصه قبایل را تهیه نموده است و به صورت صوتی قصه ناگفته آفریقا را بازگو می نماید.

شرکت غنایی گفته است این اپلیکیشن با نام تجاری طنین آفریقایی (Afrikan Echoes) میخواهد بسیاری از داستان های قدیمی و شفاهی قاره آفریقا را برای تمام مردم دنیا بازگو کند. در حال حاضر این نرم افزار به صورت پیش فرض 50 داستان گفته نشده قبایل آفریقایی را به زبان های یوروبا، سواحیلی و زبان امهری منتشر نموده است.

زبان اَمهَری یکی از زبان های سامی اتیوپیایی، زیرگروه خانواده زبان های سامی از زبان های آفروآسیایی است که زبان مادری مردم امهارا در منطقهٔ مرکزی شمال اتیوپی و زبان میانجی سایر مردم ساکن در روستاها و شهرهای عظیم این کشور است. زبان یوروبایی نیز یکی از قدیمی ترین گویش ها در کشور نیجریه محسوب می گردد. بیشتر مردم غرب قاره آفریقا نیز به زبان سواحیلی صحبت می نمایند.

شرکت سازنده این اپلیکیشن گفته است این نرم افزار به صورت اوپن سورس طراحی شده است و قابلیت اضافه شدن داستان های شفاهی بیشتری را دارد. شرکت غنایی هزینه دانلود هر داستان را یک دلار معین نموده است. البته به نظر می رسد شرکت مذکور برای تهیه داستان ها به گوینده های آن هزینه ای نیز پرداخت می نماید.

شرکت چینری هس در گفت وگو با خبرنگار سی ان ان می گوید ما امیدواریم با استفاده از این نرم افزار بتوانیم قصه های قاره آفریقا را به گوش مردمان دیگر کشورهای دنیا برسانیم. به گفته بانک دنیای تقریبا 6درصد از عظیمسالان آفریقای سیاه باسواد هستند.

آفریقای سیاه یا زیرصحرایی اصطلاحی است که برای مناطق جنوب صحرای عظیم آفریقا به کار می رود. مرز صحرای عظیم با مناطق سرسبزتر اصطلاحاً ساحل صحرا نامیده می گردد و آفریقای سیاه در جنوب این ساحل صحرایی قرار گرفته است. منطقه صحرایی شمال این نوار مرزگونه، شمال آفریقا نام دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2535

به "اپلیکیشنی که داستان های شفاهی آفریقا را بازگو می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشنی که داستان های شفاهی آفریقا را بازگو می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید