بازرسی های سازمان تأمین اجتماعی بازنگری شود

به گزارش هدا بلاگ، بیست و هشتمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان با حضور علی اصغر زبردست، رئیس اتاق همدان و ظاهر پور مجاهد، معاون اقتصادی استاندار همدان در راستای مشخص تکلیف مصوبات اجرایی نشده این شورا در سال 98 برگزار شد.

بازرسی های سازمان تأمین اجتماعی بازنگری شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان در این نشست با انتقاد از اجرا نشدن برخی از مصوبه های سال گذشته این شورا گفت: این مصوبات برای گره گشایی از کار فعالان اقتصادی صادر شده و همه دستگاه های اجرایی استان مانند قانون باید به آن تمکین کنند.

علی اصغر زبردست با اشاره به مصوبه های روی زمین مانده شورا در مورد شفاف سازی و به روزرسانی آمار بانک ها، اضافه نمود: به هنگام و واقعی بودن آمار پرداخت تسهیلات موجب می شود آثار حمایت از بخش تولید واضح و شفاف باشد.

او رسیدگی به شرایط معادن حاشیه سدهای اکباتان و کلان تویسرکان را از دیگر مصوبه های اجرا نشده برشمرد و گفت: آب منطقه ای استان با شتاب بیشتری نسبت به صدور اجازه فعالیت معادن یاد شده اقدام کند و چنانچه بهره برداری از این معادن موجب آسیب و تخریب سد نمی شود مجوزهای لازم را صادر کند.

زبردست همچنین خواستار تعیین تکلیف شهرک صنعتی خصوصی چوپکای زاگرس شد و تأکید کرد منابع طبیعی و دیگر ارگان های استان برای به ثمر نشستن این طرح اقتصادی مساعدت بیشتری داشته باشند.

نایب رئیس اتاق همدان نیز خواستار تعیین تکلیف پسماندهای شهرک های صنعتی استان شد و گفت: دفع پسماندهای واحدهای صنعتی سال هاست که به صورت بلاتکلیف باقی مانده و نیازمند رسیدگی است.

علی اکبر فلاح تأکید کرد: شرکت شهرک های صنعتی به استناد قوانین و مقررات ساماندهی پسماندهای صنعتی را وظیفه صنایع مستقر در شهرک ها می داند و تعهدی در این زمینه نمی پذیرد که در این راستا باید تعامل و همکاری بین دستگاه های اجرایی مرتبط برای مدیریت این موضع ایجاد شود.

رسیدگی به پرونده های بیمه تأمین اجتماعی در هیات های تجدیدنظر در قالب فرمت جدید و بازنگری در بازرسی های اجرا شده از کارگاه ها از دیگر مواردی بود که فلاح به ضرورت آنها اشاره کرد که مدیرکل تأمین اجتماعی درباره آنها توضیحاتی را ارائه داد.

نایب رئیس اتاق همدان با اشاره به اینکه 17 مورد از مجموع مصوبه های اجرا نشده شورا مربوط به حوزه دارایی و امور اقتصادیاتی است بر لزوم تعجیل در اجرای آنها تأکید کرد.

پایان بخشیدن به پرونده هتل باباطاهر از موارد دیگری بود که در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد و از شهرداری و شورای اسلامی شهر خواسته شد به شرایط این پرونده که سال هاست منتظر تصمیم قطعی مسئولان است رسیدگی شود.

تعیین تکلیف موضوع هتل علیصدر نیز مورد درخواست اعضای این نشست بود که موردبحث و بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز در این جلسه اظهار کرد: مدیران استان با بخش خصوصی نهایت همکاری را داشته باشند.

پورمجاهد گفت: یکی از اقداماتی که شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در دستور کار قرار داده است بررسی مصوبات اجرا نشده سال 1398 است.

او اضافه نمود: مصوبات اجرا نشده سال 98 که موردبررسی قرار گرفتند، شامل دو حوزه یعنی بخش اقتصادی و بخش عمرانی هستند که باید در کوتاه ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شده و همه اعضای شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی موظف هستند مصوبات را هرچه سریع تر اجرایی کنند.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 828

به "بازرسی های سازمان تأمین اجتماعی بازنگری شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازرسی های سازمان تأمین اجتماعی بازنگری شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید